سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

/پيشرفت 40 درصدي طرح كربنات سديم فارس

طرح کربنات سدیم فیروزآباد با 40 درصد پیشرفت درحال اجراست .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس ایـن طرح جزو طرح ‌های آمایش صنعت و معدن استان فارس است و برای دریافت 460 میلیارد ریال تسهیلات ریالی و 48 میلیون دلار تسهیلات ارزی به وزارت صنایع و معادن معرفی شده است .
بزرگترین طرح کربنات سدیم کشور که در زمینی به مساحت 280 هکتار در حال اجراست سالانه ظرفیت تولید 300 هزار تن محصول را دارد .
رئیس سازمان صنایع و معادن فارس گفت : این طرح با سرمایه گذاری 135 میلیارد تومانی بخش خصوصی در حال ساخت است و مراحل آماده سازی این سایت نیز به پایان رسیده است.
آقای صفری افزود : با راه اندازی این واحد در استان علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد محلی و بومی و توسعه اقتصادی ، بی نیازی کشور به واردات کربنات سـدیم و نیز قابلیت صادرات این محصول به بازارهای جهانی رفع خواهد شد .
با بهره‌ برداری از این طرح تا سال آینده برای 700 نفر به‌صورت مستقیم و 1500 نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می شود .
وجود ذخایر عظیم سنگ آهک و نمک به عنوان مواد اولیه مورد نیاز کربنات سدیم و نزدیکی به بنادر جنوبی کشور در استان فارس شرایط حضور سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی این واحد را افزایش داده است .
رئیس سازمان صنایع و معادن فارس گفت : آب مورد نیاز این طرح از طریق سد هایقر تامین می شود و با بهره برداری از این واحد که بزرگترین واحد تولید کربنات سدیم کشور است بیش از 50 درصد از نیاز کشور به این محصول تامین خواهد شد .
میزان تولید کربنات سدیم در کشور 506 هزار تن و میزان مصرف این مواد 750 هزار تن در سال است .
کربنات سدیم با نام تجاری
soda ash از جمله مواد معدنی است که به 2 شکل طبیعی در طبیعت و مصنوعی در واحدهای صنعتی تولید می‌شود .
عمده مصرف این مواد در صنایع شیشه وبلور ، صنایع بهداشتی و شوینده ، صنایع نساجی و دباغی، صنایع غذایی، صنایع کاغذ و صنایع شیمیایی است .
فیروز آباد در 120 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد ./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.