سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بررسی باستان شناسی سراسر استان سیستان و بلوچستان پایان یافت

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: با اتمام طرح بررسی باستان شناسی بخش كورین از توابع شهرستان زاهدان برای نخستین بار در كشور عملیات باستان شناسی این استان كه 5/11 درصد از مساحت ایران را به خود اختصاص داده است، به طور كامل انجام گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، حسنعلی شهركی افزود: پس از اتمام باستان شناسی بخش كورین، كلیه اطلاعات و داده های عملیات باستان شناسی سیستان و بلوچستان برای تكمیل نقشه كامل و جامع باستان شناسی استان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی بیان كرد: طرح باستان شناسی بخش كورین زاهدان از 17 خرداد ماه امسال با 140 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی آغاز شد و در 13 تیرماه به پایان رسید.

وی اظهار داشت: در بررسی باستان شناسی شهرستان زاهدان به وسعت شش هزار و 500 كیلومتر مربع، چهار اثر با ارزش تاریخی شامل 'قلعه گلوگاه، گورستان قدیمی گلوگاه، گورستان پیر سوران و محوطه قلعه بید' شناسایی شد كه قدمت آن به دوره های تاریخی و اسلامی بازمی گردد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان خاطر نشان كرد: تاكنون هزار و 630 اثر تاریخی و فرهنگی این استان در فهرست اثار ملی ثبت و پنج هزار و 300 اثر دارای ارزش باستانی در منطقه شناسایی شده است كه باید مورد بررسی قرار گیرند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.