سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

قمصر شهر ایمن و سبزایران زمین

قمصر کاشان پایتخت گل و گلاب ایران در راستای تحقق سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اعمال مدیریت بهینه انرژی بعنوان شهر ايمن و سبز شناخته شد.

شهردار قمصر با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: شهر قمصر با توجه به وجود ظرفیتهای گردشگري، برخورداري از وجود باغهاي سبز،ايجاد پاركها و بوستانها با امكانات روز بعنوان شهري سبز و ايمن قرار گرفت.

علي اصغر شقايقي افزود: این انتخاب به پيشنهاد اداره محيط زيست و توسط استاندار اصفهان با اهداء لوح تقدير به پايتخت گل و گلاب ايران ( قمصر ) صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: این تقدیر نامه بنا به درخواست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به پاس قدردانی از زحمات و اقدامات شایسته شهرداری قمصر در راستای سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اعمال مدیریت بهینه انرژی از سوی استاندار دکتر ذاکراصفهانی به شهردار قمصر اهداء شد.

شقايقي با تقدیر از نگاه ويژه مسئولين استان بویژه استاندار و سازمان محيط زيست به شهر گردشگري قمصر گفت: معرفي این شهر بعنوان شهري ايمن و سبز را در مرحله اول مرهون وجود شهرونداني دانست كه پذیرای صنعت گردشگري و مقوله گردشگر پذيري در اين شهر شدند و در مرحله دیگر مرهون زحمات شبانه روزي کارکنان زحمتكش اين شهرداري بویژه مديريت فضاي سبز كه با كارشناسي هاي صورت گرفته و تلاش چندين ساله تحقق اين امر را مهيا کردند.

وی در ادامه سرانه فضاي سبز قمصر نسبت به جمعيت ثابت این شهررا به متراژ 340 مترمربع ذکر کرد و گفت: این میزان سرانه با كارشناسي هاي صورت گرفته و همكاري محيط زيست شهرستان كاشان به همراه بهره وري از امكانات پاركها و فضاي سبز از سال 1389 تا 1391 در اين شهر حاصل شده است.

وی، تغيير سامانه آبياري فضاي سبز بصورت باراني و قطره اي ،‌ جداسازي آب فضاي سبز از آب شرب ،‌آبياري فضاي سبز و بوستانها در شب جهت استفاده بهينه ، استفاده از كودهاي دامي و كمپوست با هدف افزايش ظرفيت نگهداري آب ،‌ انتخاب گونه هاي گياهي مناسب با آب و هواي منطقه از جمله گل محمدي و توت زينتي را از مهمترین برنامه هاي صورت گرفته توسط مديريت فضای سبز شهرداری کاشان برشمرد.

به گفته وی، كاهش سطوح چمن كاري و كاشت گل محمدي بعنوان نماد شهر بعنوان گياه جايگزين ، تغيير سيستم آبياري گلخانه ها از سنتي به باراني ( مه پاش يا ميست ) استفاده از چراغ هاي رفلكتوري و لامپ هاي كم مصرف در پاركها با هدف تأمين روشنايي و اجراي هر چه بهتر مديريت سبز ، ساخت مخزن ذخيره آب 160هزار متر مكعبي جهت ذخيره سازي در فصول پاييز و زمستان و استفاده در زمان اوج مصرف ( سه ماهه تابستان) و انتخاب نهالهاي بزرگ و قوي به هنگام خريد و كاشت با هدف كاهش خطر تخريب نهال از دیگر اقدامات مهم این مدیریت است.

شايان ذكر است شهر قمصر با جمعيت ثابت 3663 نفر و جمعيت متغير 60 هزار نفري و حضورگردشگران داخلي و خارجي كه بيش از 5/1 ميليون نفر اين شهر را به يكي از قطب هاي گردشگري ايران و استان اصفهان تبديل نموده است./س

برچسب ها: اصفهان ، قمصر ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.