سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

بیشتر مردم به توصیه دیگران به اردبیل سفر می‌کنند

استاد دانشگاه‌های اردبیل و کارشناس ارشد مسائل گردشگری گفت: کمتر از 0.01 درصد تبلیغات در افزایش سفرها تاثیر‌گذار است چراکه بیشتر مسافران ورودی به اردبیل با ذهنیت قبلی و توصیه دوستان به اردبیل سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل  احمد نعمتی امروز در همایش بررسی راهکارهای توسعه صنعت گردشگری در اردبیل افزود:‌ بخش عمده‌ای از سفرها به شهر اردبیل و سرعین به شکل گذری اتفاق می‌افتد و اغلب اقامت‌ها کمتر از یک روز و حتی کمتر از چهار ساعت است.

وی تاثیر بحث اقامت و حضور گردشگران را بحث جدی توصیف کرد و گفت: اقامت بیشتر مساوی با غرامت‌زایی، اشتغال و رونق اقتصادی بیشتر است که نباید در این زمینه دچار کوتاهی و قصور شویم.

استاد دانشگاه‌های اردبیل در ادامه افزود: گردشگری که به استان اردبیل وارد می‌شود یا باید از آبگرم‌ها استفاده کند و یا از برخی مواهب خدادادی بهره ببرد در حالی که ما می‌توانیم با تنوع‌بخشی به زیر‌ساخت‌ها در این حوزه یک حرکت قابل قبولی را در تنوع حضور گردشگران شاهد باشیم.

نعمتی گفت: در حالی که بیش از 50 درصد فرصت‌های شغلی استان را می‌توان در دومین قطب توسعه استان یعنی گردشگری برقرار کرد این کار هنوز به شکل واقعی صورت نگرفته و ضعف‌ها مشهود و معلوم است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه وجود مناطق متعدد نمونه گردشگری یک ظرفیت بی‌نظیر است، افزود: در این زمینه بخش خصوصی باید تسهیلات و امکانات خود را مجهز کند تا با تامین زیر‌ساخت‌ها از طریق متولیان گردشگری توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش در‌آمد صنعت توریسم را شاهد و ناظر باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، افزایش ، سفر ، به ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.