سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحليلگر اقتصادي:

تحريم نفتي ايران موجب نگراني‌ها بسياري در بازارهاي نفت شده است

امير پايور تحليلگر اقتصادي بي بي سي اذعان كرد تحريم نفتي ايران بازارهاي نفت را نگران کرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، امير پايور درباره تحريم نفتي اتحاديه اروپا عليه ايران ادعا كرد اتحاديه اروپا از اول ژوئيه خريد نفت ايران را متوقف کرد زيرا تحريمهاي ديگر عليه ايران نتوانسته بود فشار کافي بر اين کشور وارد بياورد. به همين علت اتحاديه اروپا اکنون مهمترين منبع درآمد ايران را که صادرات نفت است هدف گرفته است.

پايور در پاسخ به اين سوال که آيا تحريم نفت ايران بر قيمت نفت در بازارهاي جهاني تاثير داشته است گفت انتظار مي رفت تحريم اتحاديه اروپا عليه نفت ايران بهاي نفت را بالا ببرد زيرا حدود يک ميليون بشکه نفت ايران از بازار حذف مي شود.

پايور در پاسخ به اينکه در آينده چه خواهد شد گفت درباره آينده ترديدهايي وجود دارد. معلوم نيست که عربستان سعودي بتواند توليد اضافه خود در دراز مدت ادامه دهد. بعلاوه با توجه به اينکه هم اکنون از حداکثر توليد در بازار استفاده مي شود، اين نگراني وجود دارد که اگر بحراني طبيعي يا سياسي در يکي ديگر از صادر کنندگان مهم نفت اتفاق بيفتد، بازار نتواند خود را با شرايط جديد تطبيق دهد. نگراني مهمتر اينکه اگر بحران موجود ميان ايران و غرب به درگيري نظامي منجر شود، چه خواهد شد. اين سئوالاتي است که توليد کنندگان و مصرف کنندگان نفت را به يک اندازه نگران کرده است.
برچسب ها: تحریم ، ایران ، نفت ، بازار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.