سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران بحريني عليه رژيم آل خليفه

مردم بحرين و جمعيتهاي سياسي مخالف روز گذشته نيز با وجود اقدامات سرکوبگرانه آل خليفه به تظاهرات خود عليه رژيم آل خليفه ادامه دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني المنار؛ جمعيتهاي سياسي در بحرين به تظاهرات خود که خواستار آزادي و حق تعيين سرنوشت هستند ادامه مي دهند.
از طرف ديگر نبيل رجب رئيس مرکز حقوق بشر بحرين نيز از شهروندان و فعالان خواست موارد نقضي را که حکومت عليه مردم اين کشور مرتکب مي شود به صورت مستند و با مدرک گزارش دهند.
بيش از شانزده ماه از قيام مسالمت آميز در بحرين و عزم مردمي که خواستار آزادي و عدالت اجتماعي هستند مي گذرد و شيوه هاي مختلف سرکوب و بستن دهها و همچنين سانسور خبري رويدادهاي بحرين نتوانسته است جلوي ادامه اين قيام را بگيرد.
هزاران شهروند و فعال حقوقي ديروز و ديشب در بيشتر مناطق بحرين تظاهرات کردند و پر چمها و پلاکاردهايي در دست داشتند که در آن اقدامات حکومت را محکوم کرده بودند و خواستار حق تعيين سرنوشت شدند.
روستاهاي نويدرات و معامير در جنوب شرقي بحرين صحنه تظاهرات گسترده بود و تظاهرکنندگان با رهبران بازداشت ‌شده سياسي در زندانها ابراز همبستگي کردند.
در مرکز بحرين نيز هزاران نفر تظاهرات کردند و حق تعيين سرنوشت را خواستار شدند و بر مخالفت خود با اقدامات نيروهاي امنيتي که طي آن دهها نفر شهيد و هزاران نفر نيز زخمي شده اند تأکيد کردند.
جمعيتهاي سياسي مخالف در پاسخ به اقدامات سرکوبگرانه حکومت بحرين تأکيد کردند به مسالمت آميز بودن اين جنبش پايبند هستند اما با حکومت از موضع ضعف رفتار نخواهند کرد زيرا مشروعيت خود و مشروعيت حرکت خود را از مردم مي گيرند .

برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، خلیفه ، سرکوب ، ستره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.