سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحريم ايران به ضرر كشورهاي تحريم كننده است

كشورهاي بيگانه به دليل ضعفي كه در سيستم پالايشگاه هاي آنها است نمي توانند به طور قطع واردات نفت از ايران را كنار بگذارند و اين به معناي مقابله با تحريم هاي صورت گرفته از سوي آمريكا نيست.

رضا احمدي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: كشورهايي كه تاكنون نفت مورد نياز خود را از ايران تهيه مي كردند شايد براي مدت كوتاهي با تكيه بر نفت ليبي و عربستان نياز خود را مرتفع سازند ولي در درازمدت بايد با تغيير در سيستم فرآورده سازي پالايشگاه هاي خود را از آسيب ها و خسارات بيشتر جلوگيري كنند كه اين امر در عرصه عمل با دشواري هاي بسياري همراه است.
وي افزود: تاثير تحريم هاي نفتي عليه ايران در اقتصاد كشورهاي تحريم كننده بسيار دشوارتر و سنگين تر از تاثيرات آن بر كشور ما بوده است.
احمدي اظهار داشت: در بحث افزايش قيمتي و مقدار عرضه نفت، كشوري مي تواند تاثيرگذار باشد كه از بيشتر مقدار توليد برخوردار باشد و در رتبه اول توليد نفت قرار داشته باشد.
وي خاطرنشان كرد: دولت مي تواند با در نظر گرفتن تدابير ويژه، توسعه صنعت، رشد صادرات غيرنفتي و بهره گيري از كمك هاي مردم در درازمدت وابستگي و اقتصاد كشور به نفت و از تاثيرات جبران ناپذير تحريم هاي نفتي گريز يابد، به صورتي كه هم  اكنون در كشورهاي اروپايي كه با كمبود نقدينگي مواجه هستند از راهكارهاي موفق و كاربردي مانند اوراق قرضه بهره مي برند./س
برچسب ها: تحریم ، ایران ، کشور ، پالایشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.