سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بیانیه اتحادیه تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به گرانی‌ها عنوان شد؛

مسئولان ناکارآمد مردم را فدای خواسته‌های خود نکنند

در بیانیه اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی کشور آمده: زمانی که می دانید از عهده کار بر نمی آیید خودتان استعفا دهید و مردم را فدای خواسته هایتان نکنید.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، متن بیانیه اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در اعتراض به گرانی های بی سابقه اخیر به شرح زیر است:
 
هنوز شعارهای ریاست محترم جمهور برای برابری، از بین رفتن فقر، ارتقاء سطح کیفی زندگی مردم و کم کردن فاصله طبقاتی اقتصادی مردم شریف ایران در گوشهایمان می پیچد و نمایندگانی که هنوز دو ماه از شروع به کارشان در مجلس نگذشته است و همین چند ماه پیش بود که با شعار از بین بردن گرانی و قانون گزاری  و نظارت بر دولت اجازه گرانی نمی دهند، به مجلس راه یافتند که شاهدیم افزایش قیمت ها به شکلی است که اگر به همین شکل ادامه یابد طبقه مرفه جامعه نیز برای خرید لبنیات و گوشت و.... دچار مشکل می شود،چه برسد به قشر متوسط و پایین جامعه.

افزایش دقیقه ای قیمت های اقلام اولیه مورد نیاز خانوار تا نیازهای درجه دوم و سوم،و بی کفایتی و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه باعث شده است که مردم به سختی نیازهای اولیه خود را تهیه  کنند و هرگاه از وزرای مربوطه انتقاد می شود،می گویند ما در حال کنترل بازار هستیم و قیمت ها را بر می گردانیم و زمانی که از 100% که بر روی قیمت اقلام رفته است 5% کاهش می یابد با غرور می نشینند و مصاحبه می کنند که قیمت ها کاهش یافته است و به ما آفرین بگویید و نمره ی 20 بدهید که بهتر از ما کسی نیست و مدیریت را لذت ببرید.

آن کاهش %5درصدی نیز با فشار بر روی تولید کننده که ناچار به افزایش قیمت بوده است،و در سالی است که رهبرمان "سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی"نام گذاری نمودند، انجام می شود و بعد از آن می گویند که ما پیرو صحبت رهبرمان از تولید کننده حمایت کرده ایم .

مردم نیز در این حین به بازی گرفته می شوند و به مانند کبک می شوند که سر بر برف کرده و جایی را نمی بیند،یعنی واقعیات را درک نمی کنند و حرفهای دوستانمان را باور می کنند.هر زمان نیز فکرها به سمت گرانی می رود دزدی آقازاده ای رو می شود و باید آن مسئله را بسیار مهمتر از هر چیز دیگر دانست و آن را به مردم تفهیم کرد.

آری،شاید بعضی از عزیزان این متن را داستان میبینند،اما باید عرض کنیم کسی که در این جامعه زندگی می کند کاملا این مسائل را درک می کند.

باعث تاسف است در سال تولید ملی شاهد ورشکستگی کارخانجات و یا بستن دامداری ها به دلیل عدم توانایی خرید اغذیه،هستیم و هیچ حمایتی علی رقم توصیه های موکد مقام معظم رهبری ،تا الان از تولید کننده نشده است.

حس می شود امسال نیز به مانند سال جهاد اقتصادی که با دو برابر شدن قیمت سکه و دلار و پیدا شدن اختلاس ها و.... ناراحتی رهبرمان را در پی داشت،این رویه نیز امسال قصد ادامه دارد.

اتحادیه تشکل های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدا به دولتمردان و مسئولان اجرایی اعلام می نماییم که قرار نیست ماندگاری شما در پست هایتان مردم را دچار مشکل کند و زمانی که خود می دانید از عهده کار بر نمی آیید خودتان استعفا دهید ومردم را فدای خواسته های خود نکنید.

در خطاب به نمایندگان مجاس شورای اسلامی نیز اعلام می نماییم که برخی از مصلحت اندیشی هایتان و عدم بازخواست از مسئولان اجرایی از طرف شما باعث شده است که معیشت مردم دچار مشکل شود و گرانی های بی سابقه را شاهد باشیم،و این وظیفه ی نظارتی شماست که مسئولین اجرایی را بازخواست نمایید و به داد مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار ایران اسلامی برسید.

باشد که صاحب این مملکت،حضرت مهدی(عج)از همه کسانی که واقعا به مردم خدمت می کنند راضی باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.