سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی چه گذشت؛

عبدالله جاسبی و کبکانیان نامزدهاي عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد

در این رای‌گیری منصور کبکانیان 19 رای از مجموع آراء اعضای شورای عای انقلاب فرهنگی را کسب کرده و عبدالله جاسبی موفق به کسب 8 رای شده است.


یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران درباره برگزاری جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور اعضای این شورا و به ریاست محمود احمدی نژاد برگزار شد.
 
وی با اشاره به دستور کار این جلسه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرهاد دانشجو پیش از این نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت امنا دانشگاه آزاد بود در پی انتخاب وی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد، باید فرد دیگری از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد انتخاب می شد؛ دستور جلسه جلسه شب گذشته شورا، انتخاب این فرد بود.
 
این منبع آگاه تصریح کرد: در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عبدالله جاسبی از سوی طیف خاصی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با گرایشات نزدیک به دیدگاه مدیریت سابق دانشگاه آزاد به عنوان نامزد عضویت در هیئت امنا دانشگاه آزاد معرفی شد و از سوی دیگر دکتر منصور کبکانیان نیز به عنوان نامزد مورد حمایت سایر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.
 
وی متذکر شد: پیش از آغاز رای‌گیری برای انتخاب جاسبی یا کبکانیان توسط اعضای شورا، یکی از اعضای شورای عالی پیشنهاد کرد که هر دو نفر نامزد عضویت به عنوان اعضای هیئت امنا انتخاب شوند که البته این پیشنهاد با مخالفت اعضا مواجه و قرار بر رای‌گیری شد.
 
این منبع آگاه ادامه داد: رای گیری برای انتخاب کبکانیان یا جاسبی با رای مکتوب اعضای شورای عالی آغاز شد و تمام اعضا بدون کوچکترین مشکلی آرا خود را کتبا اعلام و اين آرا جمع آوری شد اما در ادامه و پس از اتمام رای گیری به دلیل نامشخصی از قرائت آراء ماخوذه امتناع شد و در نهایت بدون هیچ دلیل موجهی اعلام شد که رای گیری انجام شده مخدوش بوده است.
 
وی متذکر شد: و این در حالی است که بنابر شواهد مستند و رای مکتوب اعضا که موجود است در این رای‌گیری دکتر کبکانیان 19 رای از مجموع آراء اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی را کسب کرده و عبدالله جاسبی موفق به کسب 8 رای شده است.
 
این منبع آگاه در ادامه اظهار داشت: در پی ناکامی جریان هوادار جاسبی در کسب رای موافق اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد، برخی به طرح این شائبه پرداختند که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی توانند همزمان به عنوان نماینده این شورا در هیئت امنا دانشگاه آزاد انتخاب شوند و این در حالی است که این امر هیچ مغایرتی با قانونی ندارد و در اساس نامه دانشگاه آزاد نیز به چنین موضوعی اشاره نشده است.
 
وی در خاتمه یادآور شد: با توجه به ترکیب فعلی اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد و وزن بیشتر اعضای تحول خواه و خواهان اعمال تغییرات بنیادین در دانشگاه آزاد، تلاش زیادی برای تغییر این ترکیب به نفع طیف مدیريت سابق دانشگاه آزاد در جریان است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.