سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحصیل 4200 دانشجو در مراکز علمی – کاربردی هلال احمر

مدیر بخش استراتژیک بین الملل کاهش سوانح سازمان ملل متحد تصریح کرد: تجارب ارزنده ایران می تواند به عنوان الگو و مدلی مناسب در دسترس دیگران قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خانم هلنا مولن والدز مدیر بخش استراتژیک بین الملل کاهش سوانح سازمان ملل متحد با ظاهر رستمی، دبیر کل جمعیت هلال احمر در خصوص راهکارهای توسعه همکاری مشترک ديدار و  گفتگو کرد .
رستمی با تاکید بر اینکه در اقدامات بشر دوستانه ،جمعیت هلال احمر معین دولت محسوب می شود خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت حمایت خوبی از جمعیت هلال احمر دارد و امیدواریم با توجه به شناختی که از جمعیت هلال احمر ایران بدست آوردید بتوانیم در زمینه اقدامات بشر دوستانه و پیشگیری در رخداد های طبیعی همکاری ارزشمندی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه رخدادهای طبیعی، جمعیت هلال احمر ایران چند استراتژیک کلیدی دارد افزود: بحث اول مربوط به آگاه سازی می شود که با هماهنگی های صورت گرفته امسال از طریق رسانه ملی نسبت به ارائه آموزش های لازم در زمان خطر به عموم مردم برنامه هایی خواهیم داشت.

رستمی افزود: دومین نکته  در خصوص ارائه مباحث علمی است که در این راستا در حال حاضر 4 هزار و 200 دانشجو در مراکز علمی کاربردی هلال احمر در رشته های مرتبط با حوادث تحصیل می کنند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه در حال حاضر 2 میلیون نفر عضو داوطلب هلال احمر هستند تصریح کرد: این افراد آموزش های لازم را برای حضور در حوادث، رخدادها دیده اند و ما به دنبال این هستیم که آموزش های خود را به مدارس، محلات و مساجد منتقل کنيم.

وی با تاکید بر این که تجارت ارزنده ایران می تواند به عنوان الگو و مدلی مناسب در دسترس دیگران قرار بگیرد خاطر نشان کرد:برنامه ایمن سازی مدارس نیز در دستور کار بخش استراتژیک بین الملل کاهش سوانح سازمان ملل قرار دارد که با توجه به برنامه های قوی و منطقی که  ایران در این زمینه دارد می تواند کمک چشمگیری برای ما باشد.

مدیر بخش استراتژیک بین الملل کاهش سوانح سازمان ملل متحد افزود: امسال روز جهانی کاهش خطر پذیری بلایای طبیعی که اکتبر (آبان ماه) هر سال برگزار می شود با محوریت زنان برنامه های خود را تدوین کرده ایم که امیدوارم که جمعیت هلال احمر ایران در این زمینه هم همکاری های مستمری را داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.