سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام سبحانی نیا:

امیدواری و نگرش مثبت به جهان ویژگی انتظار در تفکر شیعه است

یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس گفت: دانست امیدواری و نگرش مثبت به آینده جهان از برجستگی های تفکر شیعه است و این در حالی است که تصور جهان غرب نسبت به آخرالزمان و آمدن منجی عدالت گستر نابودی است.

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن میلاد امام زمان(عج) اظهار داشت: همه ما باید منتظران واقعی حضرت باشیم و به امر ظهور ایشان کمک کنیم.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس در تحلیل ویژگی های انسان منتظر افزود: یکی از ویژگیهای انسان منتظر این است که به واقعه ای که در آینده اتفاق خواهد افتاد، ایمان دارد و می داند امر ظهور مصلح جهانی محقق خواهد شد و جهان از وجود با برکت این امام غایب کسب فیض می کند.

وی تصریح کرد:خداوند دو هدیه بزرگ به ما کرامت فرموده است: نخست این که قیامت را وعده داد و دیگر اینکه ظهور موعود را مطرح کرده است و آینده ای را به نام عصر ظهور پیش بینی کنیم که در آن، شیعیان منتظر دوازدهمین حجت الهی، حضرت مهدی (عج) هستند.

حجت الاسلام سبحانی نیا آمادگی را یکی دیگر از ویژگی های منتظران ظهور دانست و اظهار داشت: بر اساس این ویژگی، نسل منتظر، کودک و نوجوان و جوان ما باید بدانند که در عصر ظهور باید چه اهدافی را دنبال کنند و چه نقشی برای آنها مقدر شده است.

وی تاکید کرد: انسان منتظر باید آمادگی کارگزاری حکومت جهانی را داشته باشد و امام زمان(عج) به نیروی انسان هایی توجه می کند که بتوانند با پدیده ها و شرایط به خوبی مواجه شده و مسیر را برای فرج میسر کنند.

این نماینده مجلس امیدواری را از ویژگی ها ی مثبت عصر انتظار دانست و افزود: امیدواری و نگرش مثبت به آینده جهان از برجستگی های تفکر شیعه است و این در حالی است که تصور جهان غرب نسبت به آخرالزمان و آمدن منجی عدالت گستر نابودی و از بین رفتن همه موجودات است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر نظریه پردازان غربی تلاش می کنند از هر ابزاری برای مخدوش کردن فرهنگ انتظار و مهدویت بهره برداری کنند و این در حالی است که ما باید با آمادگی کامل در مقابل این هجمه ها ایستادگی کنیم.

این عضو فراکسیون روحانیون مجلس خاطرنشان کرد: منتظران مصلح جهانی باید صالح باشند و این مهم در شرایطی محقق می شود که هرگز از چارچوب های مدون تعالیم دین مبین اسلام عدول نکنند./پ3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.