سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک قاضی دادگستری در واکنش به بازداشت اتباع ایرانی در آمریکا:

ایران باید علیه آمریکا به دادگاه لاهه شکایت کند

يك قاضي دادگستري گفت: ايران در مقابل بازداشت اتباع غيرقانوني خود در آمريكا بايد طرح دعوي كرده و شکایت خود را به دادگاه لاهه ارجاع دهد.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، ولی الله حسيني قاضي دادگستري ه عصر امروز در جمع وکلا سخن می گفت با اشاره به زنداني شدن برخی از اتباع ایرانی در خارج از كشور به خصوص آمريكا، اظهار داشت:‌ جمهوري اسلامي ايران براساس حقوق بين‌الملل براي آزادي اتباع زنداني خود در آمريكا مي‌تواند عليه اين كشور در دادگاه هاي بين المللي اقامه دعوي نمايد.

اين قاضي دادگستري در ادامه افزود:‌جمهوري اسلامي ايران براساس موازين حقوق بين الملل بايد خسارت وارده به اتباع و اموال خود را از آمريكا مطالبه نموده و در اين حوزه وزارت امور خارجه و مجلس شوراي اسلامي بايد همكاري لازم را براي گرفتن اين غرامت‌ها از آمريكا انجام دهند.

وی تصریح کرد: اعدام برخی از اتباع ایرانی در عربستان سعودی یکی دیگر از نشانه های در نظر گرفتن حقوق اتباع خارجی در این کشور است و این در حالی است که اعدام شدگان در دادگاه حتی مترج نداشتند تا از خود دفاع کنند.

حسینی تاکید کرد: پیگیری جدی ایران نسبت به این اقدامات ضد انسانی قطعا راه را بر تکرار چنین اقداماتی از سوی کشورهای دیگر می بندد.

اين قاضي دادگستري در پايان خاطرنشان كرد:‌ جمهوري اسلامي ايران بايد در مقابل اقدامات غيرقانوني آمريكا عمل قانوني مقابله به مثل را انجام داده و كشورمان بايد در مقابل كشورهايي كه با اتباع ما رفتار غيرقانوني و خارج از عرف بين الملل انجام مي‌دهند متناسب با رفتار آنها عمل كند./پ3

برچسب ها: حسینی ، قاضی ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.