سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کنعاني مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد؛

وجود اسلام زدايي در آذربايجان تحت فشار رژيم صهيونيستي

يک کارشناس سياست خارجي گفت: سياستمداران باکو تحت فشار رژيم صهيونيستي بدنبال اسلام زدايي در سياست و فرهنگ آذربايجان هستند.

حسين کنعاني مقدم کارشناس سياست خارجي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تنش در روابط ايران و آذربايجان گفت: مدتهاست که دولت آذربايجان تحت فشار لابي رژيم صهيونيستي مشغول محدود کردن فعاليت اسلام گراها و بدنبال اسلام زدايي از سياست و فرهنگ آذريهاست.

وي افزود: رژيم صهيونيستي از طريق ارتباط با تعدادي از نمايندگان مجلس آذربايجان و سازمان هاي دولتي يک نوع ايران هراسي ايجاد کرده است.

كنعاني مقدم در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا با وجود تشابهات فرهنگي و مذهبي و همجواري آذربايجان با ايران گرايش آذري ها به اسرائيل و آمريکاست، تصريح كرد: مردم آذربايجان بدليل تعلقات مذهبي و فرهنگي که با ايران دارند خواهان رابطه بيشتري با ايران هستند ولي در واقع اين سياستمداران آذربايجان هستند که تحت فشار لابي صهيونيستي فشار را بر مردم زياد کردند و مانع اين روابط شده اند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به سرد شدن روابط ايران و آذربايجان بعد از پروژه خط لوله ترانس خزر خاطر نشان كرد:  با توجه به ايجاد محدوديت در رابطه فرهنگي و اجتماعي دو كشور، دولت آذربايجان با اعزام تروريست به ايران خواهان تيرگي روابط شده لذا قطعا مسائل اقتصادي را هم تحت تأثير قرار مي دهد و شرايط را به سوي چالش مي کشاند./س3
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.