سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني:

مذاكره تنها راه حل مشكلات سوريه است/ تلاش مجدانه در روند اصلاحات و پايداري؛ كليد پيروزي سوريه

محمد جهاد الحام رييس مجلس مردمي سوريه در نخستين مرحله از ديدار خود از تهران ظهر امروز با رييس مجلس شوراي اسلامي ملاقات و پيرامون تحولات سوريه و اوضاع منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر كرد.


به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رييس مجلس سوريه تلاش‌هاي قدرت‌هاي جهاني و برخي كشورهاي منطقه براي تشديد بحران و نابساماني در سوريه را توطئه‌آميز خواند و خاطر نشان كرد: در شرايط كنوني قدرت‌هاي بين‌المللي با هدف تجزيه سوريه يك جنگ فرسايشي عليه ملت و دولت اين كشور آغاز كرده‌اند.

وي با بيان اينكه يكي از نقش‌آفرينان مهم در جنگ كنوني عليه ملت و دولت سوريه، رژيم صهيونيستي است، گفت: رژيم اشغالگر قدس كه به شدت نگران تحولات منطقه و تهديدات ناشي از انقلاب‌هاي مردمي در منطقه بر عليه موجوديت و آينده‌اش مي‌باشد، با دامن زدن به تنش‌ها در سوريه سعي در دور ساختن اذهان عمومي از وخامت اوضاع و اقدامات زورگويانه خود عليه ملت فلسطين است.

رييس قوه مقننه گفت‌وگو و مذاكره را تنها راه‌حل مشكلات كنوني سوريه دانست و افزود:‌ ملت سوريه تنها تصميم‌گيرنده پيرامون سرنوشت كشورشان مي‌باشند و مداخله خارجي تنها اوضاع را پيچيده‌تر و دامنه مشكلات را فراگيرتر مي‌نمايد.

لاريجاني افزود: كليد پيروزي، تلاش مجدانه در روند اصلاحات و استقامت و پايداري در مقابل توطئه‌هاي دشمنان ملت سوريه است.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به حمايت محكم سوريه از مقاومت مردم مظلوم فلسطين و لبنان در مقابل فشارها و تجاوزات رژيم صهيونيستي و حمايت اين كشور از كشورمان در طول دوران جنگ تحميلي رژيم بعثي عليه ملت ايران گفت: پايه‌هاي دوستي و همكاري ميان دو ملت ايران و سوريه بسيار قوي است.

در اين ديدار همچنين محمد جهاد الحام رييس مجلس سوريه نيز ضمن ابراز خرسندي از سفر به كشورمان و قدرداني از دولت و ملت ايران در حمايت از اين كشور در مقابل توطئه‌هاي قدرت‌هاي خارجي گفت: ملت سوريه هيچگاه پشتيباني و حمايت مردم ايران از كشورشان در دوران بسيار دشوار كنوني و جنگ ظالمانه‌اي كه قدرت‌هاي استكباري عليه سوريه به راه انداخته‌اند فراموش نخواهند كرد.

وي با بيان اينكه سوريه، ليبي نيست، افزود: آمريكا و قدرت‌هاي غربي به همراه پاره‌اي كشورهاي منطقه با تحريف واقعيت‌هاي سوريه جنگي بزرگ عليه دولت و ملت اين كشور به راه انداخته‌اند.

وي افزود: اين كشورها كه مايل نيستند اصلاحات آغاز شده از سوي سوريه به نتيجه برسد، از اقدامات خرابكارانه در سوريه حمايت مي‌كنند.

رييس مجلس سوريه در ادامه با بيان اينكه عناصر تروريستي و خرابكار تاكنون پنج هزار بار آتش‌بس اعلام شده بر اساس طرح كوفي عنان را نقض كرده‌اند، گفت: رهبري سوريه همواره آماده گفت‌وگو و مذاكره براي حل مشكلات كنوني بوده است.

بر اساس اين گزارش، روساي مجالس دو كشور پس از مذاكرات خود در يك مصاحبه مشترك مطبوعاتي شركت كردند.

/س2


برچسب ها: سوریه ، مذاکره ، اصلاحات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.