سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خليلي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

بدون استراتژي فرهنگي نبايد منتظر اسلامي شدن دانشگاه‌ها بود

دبير انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا، اسلامي شدن دانشگاه‌ها را اسلامي شدن دانشگاه در تمامي ابعاد مانند دانشجو، اساتيد و ساختار مديريتي دانشگاه دانست و افزود: با يك استراتژي فرهنگي مي‌توان به اسلامي شدن دانشگاه ها دست يافت.

فاطمه خليلي دبير انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اسلامي شدن دانشگاه‌ها را ناظر به 3 مولفه دانشجو، اساتيد و ساختارهاي مديريتي دانشگاه دانست.

وي افزود: تفكيك جنسيتي در دانشگاه ها يك درمان مقطعي است كه بدون استراتژي فرهنگي مدون نمي‌توان نتيجه مستمري را از آن انتظار داشت.

خليلي با اشاره به تهاجم فرهنگي كه پروژه برنامه ريزي شده غرب درباره ايران است، اظهار داشت:‌ غرب با برنامه ريزي مدون بر روي بحث عفاف، حجاب و فرهنگ كشور ما كار كرده است و در مقابل ما نيز كم كاري‌هايي را داشته‌ايم كه وضعيت امروز از غفلت ما نسبت به مسائل فرهنگي  نشات مي گيرد.

دبير انجمن اسلامي دانشگاه الزهرا اسلامي شدن دانشگاه را معرفي كردن اسلام به معناي واقعي در تمام ابعاد مختلف دانست و افزود: براي همه ابعاد مختلف دانشگاه اسلامي مانند دانشجو، دانشگاه و متون درسي بايد برنامه ريزي شود تا بتوانيم نتيجه آن را در عمل ببينيم.

خليلي با اشاره به فطرت پاك دانشجو گفت: بايد در اعمال سياست‌هاي فرهنگي از برخورد سلبي خودداري كنيم تا نتيجه آن در جهت عكس سياست‌ها تاثير نگذارد اما متاسفانه در اسلامي شدن دانشگاه‌ها نوعي شتاب زدگي ديده مي شود كه اميدواريم اين مسئله نيز با يك برنامه ريزي مدون حل شود.

عضو شوراي مركزي دفتر تحكيم وحدت، جامعه علمي كشور را دچار خودباختگي نسبت به غرب و علوم غربي دانست و خاطرنشان کرد: اسلام در عرصه ها داراي  نظريه‌هاي جامع و كاملي به خصوص در زمينه علوم انساني است. اگر جامعه علمي، خودباختگي خود را نسبت به غرب از بين ببرد مي‌توانيم در مسير حركت به سمت علوم اسلامي به توليد علم بومي برسيم.
/ش3
برچسب ها: تحکیم ، خلیلی ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.