سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کچوئيان در اردوي تشکيلاتي انجمن مستقل دانشگاه تهران:

قرن‌هاست که غربي‌ها نبود آزادي را فرياد مي‌زنند

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: غربي ها يک قرن است که نبود آزادي را فرياد مي زنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، حسين کچوئيان عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سومين روز از اردوي تشکيلاتي انجمن مستقل دانشگاه تهران با اشاره به حذف سکولار از نظام سياسي کشورها، گفت: انتخاب يک سازوکار براي جذب افرادي از درون جامعه است تا بتواند از آن طريق اهدافش را منتقل کند و اگر اينگونه نباشد و مخالف را حذف نکند، اين سيستم کاملا اشتباه است.

وي افزود: سيستم سياسي و اجتماعي نظام کشور ما، امکان حضور سکولار را نمي دهد و افراد مخالف براي رسيدن به مطلوب خود از طريق سازوکار انتخاباتي سعي در تخريب نظام دارند.

کچوئيان ادامه داد: غرب هم با دين مخالف و معتقد به نظام سرمايه داري است و حذف افراد مخالف، در صورتي که  سرمايه دار نباشد، حتمي است و نمي تواند در انتخابات شرکت کند؛ اما در کشور ما حذف سکولارها وجود ساختاري دين ماست.

وي به اهميت ساختار اجتماعي و سياسي جمهوري اسلامي ايران اشاره کرد و بيان داشت: اين بحث پاسخي به نياز بشر و الگويي است که صرفا نياز محلي را پاسخ نمي دهد؛ بلکه پاسخي به کل بشر است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: بحث ارتباط با فکر مدرن، بحث مهمي است و همانطور که امام خميني(ره) جهان متفاوتي از ساختار اسلام قائل بودند و آن را در فضاي سنتي مطرح مي کردند، ما نيز بتوانيم بحثي متفاوت از ساختار سياسي اسلام داشته باشيم و آن را از فکر مدرن جدا کنيم. چرا که فکر مدرن معلول سازش هاي خواسته و ناخواسته ما است، که نه در مقام عمل جايگاهي دارد، و نه در مقام نظر.

وي با اشاره به فرياد غربي ها از نبود آزادي، گفت: غربي ها يک قرن است که نبود آزادي را فرياد مي زنند و آنچه که در غرب توهم آزادي ايجاد مي کند، اين است که در هر زمينه دگرگوني بنيادي داشته باشند؛ اما امکان تغيير در غرب وجود ندارد.

وي به مثالي در اين باب در کشورخودمان اشاره کرد و گفت: در دوره خاتمي و احمدي نژاد هر يک داعيه، حرف هاي جديدي شدند و ادعاي تحول در سيستم را داشتند. درست نيست افرادي اين چنين از نظام برخيزند و بخواهند دگرگوني در نظام سياسي ايجاد کنند.

وي با اشاره به سيستم انتخاباتي آمريکا گفت: آمريکا کشوري دموکراتيک است و همه افراد فرصت کانديداتوري در انتخابات را دارند؛ اما اين ظاهر قضيه است و به واقع در جامعه آمريکا دموکراسي وجود ندارد.

کچوئيان در تعريف دموکراسي اظهار داشت: در نظام دموکراسي شرط وجودي نظام هاي سياسي و اجتماعي رضايت مردم است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينکه رضايتمندي از جمله مواردي است که در تحقق نظام سياسي هر کشور دخيل است، خاطرنشان کرد: سيستم دموکراسي به دليل اينکه رضايت مردم را به همراه دارد، تنها سيستم مشروع و مقبول است.

کچوئيان به شگردهاي غرب در نظريه پردازي نيز اشاره کرد و گفت: غرب با نظريه هاي جديدي واقعيت هاي جامعه را حذف کرده و در صدد لذت بردن از مواهب اين دنياست؛ و اين در حالي است که اسلام معتقد به جهان باطني است.

وي وجه تمايز ساختار سياسي اسلام و غرب را بنيان نظام ها و دولت هاي آن  عنوان کرد و بيان داشت: غرب بنيان اجتماعي خود را در اخلاقيات خلاصه نکرده و بيشتر مسائل اقتصادي را مد نظر خود قرار داده است و اين وجه تمايز ساختار سياسي اسلامي و غربي است.

کچوئيان افزود: درحال حاضر در مصر و تونس سيستم سکولار حاکم است و دقيقا به دليل نقص انقلاب در کشور تونس اکنون راشد الغنوشي انسان ها را مي کشد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: در سيستم سياسي، اجتماعي و اسلامي نبايد شرايط به گونه اي باشد که افراد براي کسب قدرت به حکمت دست يابند و به آن به عنوان طعمه نگاه کنند، ولايت داشتن برديگري حقي نيست که همه از آن بهره مند باشند.

برچسب ها: سیستم ، سیاسی ، انتخابات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.