سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شيراز/

برگزاری نخستین نشست ادبیات و فرهنگ عامه

همزمان با میلاد با سعادت امام عصر (عج) نخستین نشست ادبیات و فرهنگ عامه در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، فریبا رئیسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مرودشت اظهار داشت: در سلسله نشست‌های پژوهشی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار شده، پیرامون پژوهش‌های فرهنگ، ادبیات و هنر عامه بحث و تبادل نظر می‌شود.

وی افزود: جلسات پژوهشی که با حضور استادان دانشگاه، متخصصان و فرهنگ عامه و علاقه‌مندان این حوزه برگزار می‌شود به صورت ماهانه استمرار می‌یابد و مقالات ارائه شده در آینده به شکلی قابل قبول به چاپ می‌رسد.

رئیسی با تاکید بر این نکته با توجه به پژوهش‌های فرهنگ عامه یک ضرورت علمی، فرهنگی، ادبی و جامعه شناختی است، اضافه کرد: در این زمینه تلاش‌های جدی و گسترده‌ای صورت نگرفته و امیدواریم با این حرکت زمینه فعالیت‌های بیشتر و جدی‌تری را فراهم کنیم که البته این امر مستلزم حمایت ارگان‌های ذی‌ربط از این حرکت است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر استان فارس نخستین حوزه پژوهشی مورد بحث ما بوده اما هدف اصلی این است که آداب و رسوم آیین‌ها و باورهای هنر و ادبیات شفاهی تمام اقوام ایران مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد مرودشت در پایان از تدوین «دانشنامه آدب و رسوم منطقه جنوب کشور» خبر داد و  تصریح کرد: علاوه بر طرح تدوین دانشنامه آداب و رسوم منطقه جنوب کشور که در حال بررسی است با همکاری متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه، مطالعات جدی‌تری را به انجام می‌رسانیم./ج1

برچسب ها: شیراز ، نشست ، اذبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.