سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انفلوانزاي مرغي بار ديگر در چين بيدار شد

مقامات چين از مشاهده مواردي از انفلوانزاي مرغي در مناطقي از شمال غربي اين کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ وزارت کشاورزي چين دوشنبه شب با انتشار بيانيه اي اعلام کرد مقامات منطقه خودگردان شينجيانگ در شمال غربي کشور بيش از يکصد و پنجاه هزار قطعه مرغ را به علت نگراني از شيوع بيماري انفلوانزاي مرغي معدوم کردند.

طبق بيانيه وزارت کشاورزي چين ، شيوع ويروس اچ5 ان1 که موجب بيماري انفلوانزا در پرندگان مي شود در مناطق شمال غربي چين موجب تلف شدن يک هزار و شش قطعه مرغ و آلوده شدن5050 قطعه ديگر شده است. مقامات بهداشتي منطقه 150 هزار قطعه مرغ را نيز خودشان از بين بردند تا از خطر شيوع بيشتر بيماري در ميان طيور منطقه جلوگيري کنند.

خبر اپيدمي انفلوانزاي مرغي در اين منطقه چين 20 ژوئن اعلام شد  اما مسئولان بهداشتي چين پس از بررسيهاي طولاني سرانجام روز دوشنبه اعلام کردند که علت تلف شدن مرغهاي منطقه ويروس اچ 5 ان1 بوده است.

براساس اين گزارش ، چين يکي از کشورهايي است که به گفته کارشناسان به شدت با خطر شيوع بيماري انفلوانزاي مرغي روبرو است چرا که بيشترين شمار طيور را در جهان در اختيار دارد و حيوانات زيادي در اين کشور به ويژه در مناطق روستايي در تماس نزديک با انسانها زندگي مي کنند.


 اين ويروس از حيوان به انسان قابل انتقال است اما دانشمندان بيم آن دارند که جهش در ويروس اين بيماري شرايط انتقال آن از انسان به انسان و در نتيجه خطر يک اپيدمي فراگير را  فراهم کند.

برچسب ها: آنفولانزا ، چین ، کشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.