سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرفهای ناگفته اولین المپیک تیر و کمان بعد از 4 سال؛

واعظی: قصد اعزام پسرصفایی به المپیک را داشتند /در آمریکا از قصد بد تیر زدند

رئیس سازمان تیم های ملی تیر و کمان که اولین سهمیه تاریخ این رشته را کسب کرد پس از چهار سال حرفهای ناگفته زمان ریاست صفایی و مشکلات موجود با بازیکنان ناراضی فعلی را بازگو کرد.

حجت اله واعظی اولین کماندار المپیکی ایران که پس از انتخاب به عنوان رئیس سازمان تیم های ملی تیر و کمان همیشه یک پای صحبت کمانداران ناراضی بود در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران تاکید کرد: این صحبت ها کم لطفی دوستان نسبت به ما بوده که برای انجام وظیفه به فدراسیون آمده در تیم ملی نیز حکم پدر تیم را داشته و به فکر تر و خشک کردن بازیکنان ملی پوش بودیم.
وی ادامه داد: بازیکنان ناراضی و مربیان کره ای از همان زمان معارفه من بنای مخالفت شدید را گذاشتند که این مسائل داستان های دوران ورزشکارای من و برخوردهای نابخردانه سرمربی کره ای در زمان کسب اولین سهمیه المپیک برمی گردد.
واعظی توضیح داد: در زمان المپیک پکن با وجود اینکه سهمیه المپیک توسط من گرفته شده بود این بحث را به وجود آوردند که بهترین خود به المپیک می رود و بعد هم از جوانگرایی حرف زدند به این صورت که حمزه صفایی پسر رئیس وقت فدراسیون را به المپیک اعزام کنند که خوشبختانه مسئولان سازمان تربیت بدنی با این جریان مخالفت کردند البته خود من هم در جریان این قضیه نبودم.
*در کارم سنگ اندازی می کردند
وی ادامه داد: هیچ کدام سنگ های آن زمان مسئولان فدراسیون به هدف نخورد و روسیاهی به زغال ماند اما از آن زمان به بعد و در چند ماه باقی مانده تا المپیک پکن تخریب شخصیتی و روحی من را شروع کردند و حتی تغییراتی در استیل و شرایط تیر زدن من ایجاد می کردند که بارها باعث آسیب دیدگی ام شد به همین دلیل هم خوب تیر نمی زدم اما با تمام این اوصاف دست از تمرین برنداشته و حتی برای معالجه هم با اجازه غیبت می کردم.
*کمانم را در تمرینات شکستند
اولین المپیکی تیر و کمان اشاره کرد: در آن زمان شرکت سازنده کمان به قهرمانان و المپیکی های این رشته کمانی به صورت رایگان هدیه می داد که مربیان کره ای حتی به خاطر لجاجت ناشی از رفتن من به المپیک حاضر نشدند که این کمان دست من باشد و کمان را شکستند اما این جریان رسانه ای نشده و صفایی هم هیچ برخوردی با آن صورت ندارد.
*حقوق و بیمه ام را قطع کردند
وی تصریح کرد: صفایی پس از المپیک هم درصدد حذف من برآمده و حقوق و بیمه ام را قطع کرد به این ترتیب من هم از تیم ملی خداحافظی کردم اما حالا شرایط به گونه ای است که ورزشکار سالاری در تیر و کمان راه افتاده و به ورزشکاران خط می دهند.
*ورزشکار سالاری جای مربی سالاری را گرفت
واعظی گفت: مدتی در تیر و کمان مربی سالاری حاکم بود و حالا ورزشکار سالاری به گونه ای که بازیکن با تهدید خواستار تغییر مربی شده و از چنین اهرم هایی برای رسیدن به منافع خود استفاده می کنند اما خوشبختانه، درایت و سیاست شجاعی سرپرست فدراسیون جلوی این کار گرفته شد.
رئیس سازمان تیم های ملی تاکید کرد: تمام امکانات مورد نیاز بازیکنان در اختیار آنها گذاشته شد و حتی منوی غذای آنها نیز به منوی یک آزادی با بهترین غذاها تغییر کرد.
تجهیزات آنها نیز با وجود تحریم ها تا جای ممکن تهیه شد در حالی که خرده فرمایشات و ایرادهای زیادی را مطرح می کردند که کوچکترین ربطی به تیر اندازی ندارد.
*تجهیرات درخواستی آنها فرهی بودند
وی تصریح کرد: بازیکنان بحث کمبود تجهیزاتی را مطرح می کردند که با خود تیراندازی ربطی نداشته و تجهيزات فرعي كمان است جالب اينجا بود كه پس از تهيه اين تجهيزات هم خود بازيكنان صلاح مي ديدند كه حالا وقت استفاده از آن ها نيست.

**كارشكني ها باعث از دست رفتن سهميه تيمي شد

واعظي گفت: اين نفرات در رابطه با كادر فني هم مشكلات زيادي ايجاد كردند مسائل فني را نپذيرفته و با هر شخص كه به دنبال انجام كادر فني بود مغرضانه و با تهديد برخورد مي كردند.

اين حركات باعث تحريك ورزشكاران تازه كار و زمين گذاشتن كار هم مي شد تمام اين كار نكردن ها براي نشان دادن بد بودن مربيان جديد بود كارشكني هايي كه باعث از دست رفتن سهميه تيمي هم شد .

فشارها و حركات موذيانه اين ورزشكاران حين اجراي مسابقه كه با بد تير زدن خود باعث باخت تيم و نرسيدن به سهميه شدند تا نتيجه برد حاصل كارنامه مربيان جديد نباشد .

واعظي تصريح كرد: مربيان جديد هيچگاه وارد مسائل فني بازيكنان نشده و حتي در پوزيشن تيرزدن آنها كوچكترين تغييري ايجاد نكردند تنها سيستم تمريني را از حالت قديمي مربوط به مربيان كره اي تمرين پرفشار صبح تا شب را تجويز مي كردند در حالي كه ما تمرين را به يك نوبت صبح و يك نوبت عصر تغيير داديم.

** سيستم تمرين كرده اي ها قديمي بود

وي افزود: با آن فشار تمريني سابق فشار بيش از حد روي ورزشكار مي آمد و انرژي آنها بيش از مسابقه به طور كامل مصرف مي شد به همين دليل هم در مسابقه تواني نمي ماند اين از علم تمرين و ورزش هم به دور بود ضمن اينكه موقعيت محيطي ايران هم در آن در نظر گرفته نمي شد.

رئيس سازمان تيم هاي ملي تير و كمان گفت: در جلسه با مربيان كره اي گفتم كه باي اين سيستم نتيجه نمي گيريم چون تنها جسم بازيكن در زمين است و جسم و روح در زمان مسابقه با هم حضور ندارند بازيكن با رها كردن كل زندگي خود و گذشتنه از زمان تفريح و استراحت آسيب مي بيند اما با من برخورد كرده و زمينه حذف را فراهم آوردند.

** پيراهن تيم ملي لياقت مي خواهد

واعظي اشاره كرد: برخوردهاي زشت و زننده همين بازيكنان به عنوان دوستان قديمي هم منجربه به درگيري ما شد من بي نظمي اين بازيكنان در آمريكا را چند بار تكرار شده بود پس از يك ساعت تاخير در جمع شدن همراه تيم تذكر دادم كه ان ها هم با الفاظ ركيك پاسخ آن را دادند به همين دليل هم گفتم كه شما شان پيراهن تيم ملي را نداريد حالا هم اين را مي گويم چون پيراهن تيم ملي بايد تن افرادي با تجربه و ادب باشد كه لياقتا آن را دارند.

وي در مورد نادر منوچهري اضافه كرد: منوچهري براي حمايت از يك پيشكسوت شرط ادب را رعايت مي كند و من هم به اين رفتار و منش افتخار مي كنم .

اما كادر فني با بررسي هاي لازم فني از وي دعوت كرده و از فردا هم به دنبال آوردن منوچهري سر تمرينات هستيم.

واعظي با رد بحث انتقام گيري گفت: اگر من باعث رفتن مربيان كره اي شدم بايد به قدرت خود براي كنار گذاشتن افرادي كه هشت سال هيچ مسئول موفق به برداشتن آنها نشده افتخار كنيم اما كنار رفتن آنها به خاطر مسائل فني و نتيجه نگرفتن بود پس از هشت سال اين افراد تنها چهار ملي پوش تحويل داده و در گوانگجو ، نپال و ايتاليا نتايج بسيار بدي گرفتند.

**پيراهن تيم ملي را آتش زدند

وي تاكيد كرد: فرهنگ آنها هم  روي بازيكنان ما تاثير بدي گذاشت به طوري كه حتي پيراهن تيم ملي را به آتش مي كشيدند يا با پيراهن تيم ملي كره به سر تمرينات رفته و به جاي سلام مانند كره اي تعظيم مي كردند  در زمان احضار براي پاسخگويي هم حاضر به اين كار نمي شوند.

وي تاكيد كرد: ما بارها آنها را ارشاد و راهنمايي كرديم و خواستيم كه از هدف دور نشوند اما اين كار انجام نشد من هم هيچ گاه خودم را براي گرفتن انتقام سال ها دور خراب نمي كنم و تا اينجا هم تلاشم را به آرامش رساندن بازيكنان بود و حتي كارهايي مثل آوردن روانشناس آكادمي و پزشكان متخصص را بر ايشان انجام داده و تجهيزات را از دست كمانداران شهرستاني گرفته و به ملي پوشان مي دهيم كه اين از عرق ملي كمانداران ديگر نشات مي گرفت اين افراد در حد المپيك نيستند و واقعا از رفتارهايشان ناراحتم از طرفي خوشحالم كه شخص لايقي براي پيراهن تيم ملي به المپيك مي رود./با

 

برچسب ها: المپیک ، آمریکا ، تیروکمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.