سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس / معاون اجرايي رييس جمهور؛

مناطق آزاد بايد به عنوان اهرم توسعه اقتصادي كشور ايفاي نقش كنند

معاون اجرايي رييس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور گفت: مناطق آزاد و ويژه اقتصادي بايد به عنوان اهرم توسعه اقتصادي در كشور ايفاي نقش كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس  حميد بقايي افزود:  مناطق آزاد به مثابه اهرم توسعه اقتصادی برای حضور بخش خصوصی در اقتصاد کشورهای هدف، جذب سرمایه خارجی، انتقال فناوری، ایجاد اشتغال و حضور در بازارهاي هدف بين المللي تاسيس شده اند.

وي تصریح کرد: مديران مناطق آزاد بايد از فرصت‌هاي موجود برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم به ويژه محروميت زدايي از اين مناطق استفاده كنند.

معاون اجرايي رييس جمهور و دبير شوراي هماهنگي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور همچنين بر تلاش برای جذب سرمايه‌هاي داخلي و خارجي از طريق ايجاد تسهيلات براي سرمايه ‌گذاران، ايجاد فضاي رقابتي برای رونق فعاليت‌هاي اقتصادي و بسترسازي هرچه بيشتر براي افزايش صادرات و توليدات داخلي تاكيد كرد.

بقایی افزود: فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري موجود در مناطق آزاد بايد پس از مطالعات كارشناسي به بسته‌هاي قابل ارائه‌ با توجيه اقتصادي به سرمايه‌گذاران تبديل و موانع احتمالي موجود برسرراه آنان نيز با هدف توسعه و رونق اين مناطق برداشته شود.

وی تصریح کرد: اهداف مناطق ویژه اقتصادی نیز پشتیبانی از فعالیت‏های اقتصادی و برقراری ارتباط تجاری بین‏المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‏ای و تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیر نفتی، ایجاد اشتغال مولد و جلب و تشویق سرمایه ‏گذاری داخلی و خارجی، صادرات مجدد، ترانزیت و انتقال کالا تعیین شده كه براي محقق شدن اين اهداف همه بايد تلاش كنند./س

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.