سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سقوط آزاد شاخص توليدات صنعتي آمريكا

کند شدن شديد فعاليت هاي صنعتي- توليدي در آمريکا شوکي ديگر به اقتصاد دانان وارد کرد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فايننشال تايمز ؛ فعاليت هاي توليدي در آمريکا براي اولين بار طي 3 سال کاهش داشته و اين امر ضربه ديگري به اعتماد به اقتصاد جهاني است که قبلا تاثيرات بحران بدهي منطقه يورو و رکود اقتصادي چين را متحمل شده است.

گزارش موسسه مديريت عرضه (آي اس ام) در مورد بخش صنعتي آمريکا نشان مي دهد شاخص فعاليت هاي توليدي از53.5 در ماه مي به 49.7 در ماه ژوئن تنزل يافته است که پايين ترين سطح از زمان خاتمه رکود در اواسط سال 2009 است.
اين مسئله براي اقتصاد دانان بود که انتظار نداشتند روند رشد توليد چندان کند شود.

بر روي شاخص آي اس ام هر رقمي پايين تر از 50 حاکي از کاهش فعاليت و بالاتر از پنجاه حاکي از توسعه فعاليت هاست. ديويد سمنز اقتصاد دان موسسه استاندارد چارترد اين رقم را يک نتيجه واقعا هولناک توصيف کرد.

ارقام ضعيف شاخص آ‌ي اس ام پس از آن منتشر مي شود که گزارشهاي مديران خريد نشان داد رشد بخش صنعتي چين کندترين سرعت را طي 7 ماه داشته است و توليد در منطقه يورو نيز همچنان در پايين ترين سطح طي سه سال قرار دارد.

فعاليت هاي توليدي در منطقه يورو از آگوست 2011 هر ماه کاهش داشته است. در آلمان که بزرگترين اقتصاد منطقه يورو را دارد ، شاخص ماه ژوئن نشان داد  فعاليتهاي توليدي آن سريعترين روند نزولي را از ژوئن دو هزار و نه داشته است.
شاخص آي اس ام در مورد سفارشات جديد نيز نشان دهنده کاهش تقاضاي خارجي براي توليدات آمريکا است.

شواهد بيشتري درباره تاثير کند شدن رشد بازارهاي نوظهور و ادامه تنش در اروپا بر اقتصاد آمريکا ممکن است بانک مرکزي اين کشور را به اتخاذ اقدامات تهاجمي تر در ماههاي آتي از جمله دور جديدي از خريد دارايي ها يا دور سوم تسهيل کمي پول ترغيب کند.
به گفته کن واترت اقتصاد دان برجسته، رقم بي سابقه بيکاري در منطقه يورو و ادامه ضعف بخش توليد ممکن است بانک مرکزي اروپا را به کاهش نرخ بهره در اواخر اين هفته وادار سازد.
در انگليس گرچه شاخص توليد  بهتر از حد تصور بسياري تحليلگران بود، فعاليتهاي توليدي براي دومين ماه متوالي کاهش داشت.

با توجه به اينکه اقتصاد جهاني و انگليس به مراتب ضعيف تر از پيش بيني چند ماه قبل کميته سياست پولي انگليس بوده است، انتظار مي رود بانک مرکزي اين کشور اواخر اين هفته دور ديگري از سياست تسهيل کمي پول را اعلام کند.
برچسب ها: آمریکا ، تولیدات ، سقوط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.