سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گشایش مسجدی در شهر «سرژی» در فرانسه

افتتاح این مسجد، خبری بسیار خوشایند برای مسلمانان قسمت شرقی شهر سرژی، «رژی-دو_اوت"، و حومه این منطقه است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایتهای «saphirnews» و «ajib»، مجموعه این بنای سه طبقه ای، در زمینی به مساحت 230 متر مربع بنا شده است. زیر زمین مسجد شامل یک سالن چند منظوره، یک آشپزخانه، بخش فنی و کارگاه ها می باشد. سالن برپایی نماز، وضوخانه، دفاتر اداری، یک سالن ویژه مراسم ختم، آشپزخانه اصلی و سالن چای در طبقه همکف واقع شده اند. در طبقه بالا نیز نمازخانه بانوان، یک وضوخانه و دفاتر اداری در نظر گرفته شده است. هزینه کلی و نهایی پروژه حدود سه میلیون یورو بوده است.

افتتاح این مسجد، خبری بسیار خوشایند برای مسلمانان قسمت شرقی شهر سرژی، «رژی-دو_اوت"، و حومه این منطقه است. مسجدی که ساکنین این ناحیه شهر، از مدت ها پیش منتظر افتتاح آن بودند، بالاخره درهای خود را به روی مسلمانان گشود. بنا به گزارش سایت «TrouveTaMosquée» تعداد کثیری از مسلمانان شهر به هنگام اولین نماز جماعت، که روز 29 ژوئن برپا شد، در مسجد حضور داشتند.
این اولین سال است که مسلمانان بخش شرقی شهر، این امکان را خواهند داشت که نمازها و مناسک ویژه ماه مبارک رمضان را در مسجدی در منطقه خود به جا آورند.

افتتاح رسمی مسجد روز شش ژوئیه و با حضور شهردار منتخب شهر، «دومینیک لو فبر» و «مانوئل والس» وزیر کشور، برگزار خواهد شد./ي2

برچسب ها: مسجد ، مسلمانان ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.