سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

چاپ کتاب " انقلاب اسلامی در ارومیه"

دبیر اجرایی همایش "ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی" گفت: کتاب "انقلاب اسلامی در ارومیه" در آذربایجان غربی زیر چاپ می‌رود.

جواد شریف‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: کتاب "انقلاب اسلامی در ارومیه" از طریق مرکز چاپ اسناد تدوین شده و زیر چاپ می‌رود.

وی با اشاره به توزیع این کتاب در همایش "ارومیه نوزدهمین شهر ایرانی" در بین علاقمندان توزیع می‌شود، تصریح کرد: این کتاب حاوی تحولات آذربایجان غربی به ویژه ارومیه در دوران انقلاب و رشادت‌هایی است که توسط مردم این منطقه در آن زمان انجام گرفته است.

شریف‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های ارومیه و انتخاب آن به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی، افزود: صنایع دستی و هنرهای چوبی ارومیه زبانزد خاص و عام است.

وی با بیان اینکه ارومیه مردمی باسواد و آرام دارد، خاطرنشان کرد: متوسط سواد مردم ارومیه از متوسط سواد سایر شهرها بالاتر است و این امر زمینه‌ای است تا ارومیه به عنوان نوزدهمین شهر ایرانی مطرح شود.

شریف‌نژاد با بیان اینکه مردم ارومیه در زمان انقلاب نیز به خوبی وارد صحنه شدند، گفت: در جریان انقلاب اولین شهری که علیه رژیم مسلحانه به پا خواست ارومیه بود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر نیز اقوام در کنار یکدیگر به راحتی زندگی می‌کنند و و جود اقوام و ادیان فرهنگ بالایی پدید آورده است به طوری که مردم ارومیه روحیه خاصی دارند و مهمان‌دوست هستند.

شریف‌نژاد اعلام کرد: اعتقاد داریم ظرفیت بزرگی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه وجود دارد و طبیعت بسیار زیبای این منطقه از اوایل فروردین بازتاب چشم‌گیری دارد.

وی ادامه داد: بخش سیلوانای ارومیه از نادرترین مناطق جهان است که اکسیژن مطلق داشته و آب معدنی تولید شده آن منطقه نیز 15 درصد اکسیژن بیشتری نسبت به دیگر آب‌های معدنی دارد./س

برچسب ها: ارومیه ، همایش ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.