سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتي دولتمردان فرانسه تقصيرها را گردن يکديگر مي اندازند

دولت سوسياليست فرانسه و اعضاي راستگراي دولت پيشين، يکديگر را در کسري بودجه سال جاري مقصرمعرفي مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پنج تلويزيون فرانسه، گزارش ديوان محاسبات فرانسه، ژان - مارک اِيرو نخست وزير فرانسه را در هفته هاي آتي به اتخاذ تصميماتي تلخ وادار خواهد کرد. چرا که اوضاع اقتصادي فرانسه در اين گزارش نگران کننده توصيف شده است.
يکي از مشکلات مندرج در اين گزارش کسري بودجه فرانسه در سال جاري است. اين بودجه که سال پيش و در زمان دولت نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري سابق فرانسه به تصويب رسيده است، اکنون با کسري معادل شش تا 10 ميليارد يورويي مواجه است. فرانسوا فيون نخست وزير سابق فرانسه اين بودجه را با خوشبيني نسبت به رشد اقتصادي فرانسه در سال جاري تنظيم کرده بود. اما اين خوشبيني موفقيت آميز نبود و اکنون براي دولت چاره اي جز کسب درامد از راه افزايش ماليات ها وجود ندارد. چپ و راست يکديگر را در اين کاستي مقصر قلمداد مي کنند. ژروم کائوزاک وزير مشاور در امور بودجه دولت نيکلا سارکوزي را به پنهان کردن واقعيات اقتصادي از نظر مردم متهم کرد. والري پِکرس نماينده حزب او ام پ در پارلمان فرانسه نيز خاطر نشان کرد که دولت نيکلا سارکوزي با هماهنگي سوسياليست ها رشد اقتصادي در سال دو هزار و دوازده را پيش بيني کرده بودند و همه با رعايت احتياط رشد اقتصادي دو و نيم درصدي را قطعي مي دانستند.
 اوضاع اقتصادي فرانسه در سال 2013بسيار دشوار تر خواهد بود. چرا که براي کاهش کسري بودجه تا سه درصد به 33 ميليارد يورو صرفه جويي اقتصادي و يا بودجه اضافي نياز است.
برچسب ها: دولتمردان ، کسری ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.