سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

ذخیره آب سدهای خوزستان به بیش از 12میلیارد متر مكعب رسید

آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان هم اكنون به 12 میلیارد و 162 میلیون مترمكعب رسیده است.

   به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، آب سدهای خوزستان در زمان مشابه سال آبی گذشته، 13 میلیارد و 448 میلیون مترمكعب بود.

آب ورودی به سدهای استان خوزستان نیز از ابتدای سال آبی جاری (مهر) تاكنون 12 میلیارد و 287 میلیون مترمكعب ثبت شده كه در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته 626 میلیون مترمكعب كمتر است.

آب خروجی از سدهای استان خوزستان از ابتدای سال آبی جاری تاكنون به 10 میلیارد و 690 میلیون مترمكعب رسیده كه در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته یك میلیارد و 340 میلیون مترمكعب بیشتر است.

بیش از 85 درصد از حجم مخزن چهار سد كارون 4، كارون 3، مسجدسلیمان و مارون در استان خوزستان از آب پر شده است.

96 درصد از حجم مخزن سد كارون 4 ، 85 درصد از حجم مخزن سد كارون 3 ، 97 درصد از حجم مخزن سد مسجد سلیمان و 87 درصد از حجم مخزن سد مارون از آب پر شده است.

بنا به این گزارش آب موجود در مخزن چهار سد كارون 4، كارون 3، مسجد سلیمان و مارون اكنون به ترتیب دو میلیارد و 104 میلیون مترمكعب، دو میلیارد و 321 میلیون مترمكعب، 254 میلیون مترمكعب و یك میلیارد و 28 میلیون مترمكعب رسیده است.

در زمان كنونی 65 درصد از حجم مخزن سد شهید عباسپور، 58 درصد از حجم مخزن سد دز و 40 درصد از حجم مخزن سد گتوند از آب پر شده است.

آب موجود در مخزن سه سد شهید عباسپور، دز و گتوند اكنون به ترتیب به یك میلیارد و 585 میلیون مترمكعب، یك میلیارد و 657 میلیون مترمكعب و یك میلیارد و 640 میلیون مترمكعب می رسد.

19 درصد از حجم مخزن سد كرخه، 19 درصد از حجم مخزن سد جره و 16 درصد از حجم مخزن سد سیمره از آب پر شده است.

آب موجود در مخزن سه سد كرخه، جره و سیمره به ترتیب یك میلیارد و 29 میلیون مترمكعب، 48 میلیون مترمكعب و 496 میلیون مترمكعب است.

در دو سال اخیر میزان بارش در استان خوزستان كمتر از حد نرمال بوده است.

خشكسالی سبب شده در كشت تابستانه محدودیت هایی برای كشاورزان خوزستانی بویژه در پایین دست سد كرخه در نظر گرفته شود./س
برچسب ها: ذخیره ، آب ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.