سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/ مدیرکل دفتر آمارهای کشاورزی مرکز آمار ایران؛

اجرای پنجمین طرح سرشماری کشاورزی کشور

مدیرکل دفتر آمارهای کشاورزی مرکز آمار ایران گفت: پنجمین طرح سرشماری کشاورزی کشور از شش مهر تا 26 آبان سال 92 اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی خیری در مراسم آغاز به کار دوره ملی آموزش آمارگیری محصولات زراعی در ارومیه اظهار داشت: طرح سرشماری کشاورزی با هدف تهیه آمارهای مورد نیاز برای بررسی امنیت غذایی در راستای توصیه‌های FAO، تهیه اطلاعات ساختاری و پایه‌ای، تهیه چهارچوب آماری برای اجرای طرح‌های نمونه‌گیری و نیز بررسی و احصای نیازهای برنامه پنجم توسعه در بخش کشاورزی، آب، توسعه روستایی و محیط زیست اجرا می‌شود.

وی افزود: با سرشماری عمومی کشاورزی اطلاعات ارزشمندی در زمینه خصوصیات پایه‌ای و ساختاری بخش کشاورزی به دست می‌آید.

خیری اضافه کرد: اطلاعات به دست آمده در سیاست‌گذاری، نظارت و ارزیابی توسعه طرح‌های کشاورزی و روستایی مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرکل دفتر آمارهای کشاورزی مرکز آمار ایران اظهار داشت: سرشماری عمومی کشاورزی به مثابه یک طرح بزرگ ملی است و در همه نقاط روستایی، شهری و عشایری اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این سرشماری به معنی شمارش همه واحدهای تولیدی کشاورزی کشور و ثبت خصوصیات هر کدام به طور جداگانه است.

معاون آمار دفتر آمار و فن آوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم گفت: طرح آمارگیری محصولات زراعی گندم و جو از 13 تیرماه در کشور به مدت یک ماه اجرا می‌شود.

علی قلی‌زاده افزود: این طرح با هدف برآورد سطح زیر کشت و میزان تولید محصولات زراعی گندم و جو در سال زراعی جاری اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه مناطق روستایی کشور که دارای محصولات زراعی گندم و جو هستند به عنوان جامعه آماری مورد مطالعه شامل شش هزار و 709 روستا است.

به گفته قلی‌زاده طرح آمارگیری محصول گندم و جو در سه ماهه دوم هر سال انجام شده به طوری‌که طرح‌های آمارگیری همه محصولات زراعی معمولا بر اساس سال زراعی از اول مهرماه سال قبل آغاز می‌شود و تا آخر شهریور سال بعد ادامه پیدا می‌کند.

گردهمایی دو روزه طرح آمارگیری از محصول زراعی گندم و جو با حضور روسا و کارشناسان اداره آمار و فن‌آوری اطلاعات و تجهیز شبکه استان‌های سراسر کشور در مرکز آموزشی شهید باکری شهرستان ارومیه برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با مفاهیم و اصول آمارگیری در این گردهمایی آشنا می‌شوند.

در این دوره 70 نفر از روسا و کارشناسان ادارات آمار، فن‌آوری و تجهیز شبکه جهاد کشاورزی کشور در ارومیه حضور دارند./س

برچسب ها: کشور ، ایران ، ارزشمند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.