سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی از مربیان بزرگ دنیا ایراد فنی می گیرند

کارشناسان چه کمکی به فوتبال ایران می کنند؟

در طول یک ماه گذشته شاهد حضور کارشناسان مختلف کشورمان در برنامه های ویژه یورو 2012 بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کارشناسی زیادی در مسابقات یورو 2012 در صدا و سیما و مطبوعات مطرح شد اما آنچه که مسلم است اینکه فوتبال ما همچنان در پیچ اول درجا می زند و هیچ نشان و اراده ای از پیشرفت نشان نمی دهد.

دغدغه ذهنی ما این است که اگر کارشناسان فوتبال ما اینقدر می فهمند و به علم روز دنیا مسلط هستند که می توانند از بهترین مربیان و بازیکنان دنیا ایراد فنی بگیرند، چرا دانش خود را برای رشد و پیشرفت فوتبال ایران به کار نمی گیرند تا شاهد تحول اساسی در این رشته جذاب و پرطرفدار در کشورمان باشیم؟

بحث دیگری که مطرح است اینکه چرا مربیان شاغل در لیگ ایران در این بحث های کارشناسی تلویزیونی شرکت نمی کنند و همواره مربیانی که بیکار هستند را به عنوان کارشناس در برنامه های مختلف ورزشی می بینیم و نکته جالب تر اینکه دوستان بیکار هرگاه در این برنامه شرکت می کنند، آنقدر خوب حرف می زنند که خیلی زودتر از حد تصور تیم ها سراغ شان می روند و فعالیت آنها در سطح اول فوتبال ایران دوباره آغاز می شود.
هر چند که در نهایت این دوستان راه به جایی نمی برند و باز هم شاهد شکست آنها در تیم های مختلف هستیم.

متاسفانه این رویه سال هاست که وجود داشته و همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد قرار نیست تحولی در فوتبال کشورمان شاهد باشیم. کارشناس محترم فوتبال ایران هم فقط خوب حرف می زنند و برای مربیان و بازیکنان بزرگ دنیا راهکار می دهند امام وقتی پای عمل  به میان می آید، از ارائه ساده ترین تاکتیک های ممکن هم عاجز هستند و نمی توانند نتایج مطلوبی کسب کنند.

فوتبال ایران سالهاست که درجا می زند و غم انگیز است که بگوییم اراده ای برای پیشرفت ازخودش نشان نمی دهد  شاهد پسرفت و نزول این رشته در کشورمان هستیم . کارشناسان فوتبال ایران اگر تلاش کنند راهکارهای اصولی و حرفه ای شان را در کشورمان ارائه کنند، می توانیم به رشد و پیشرفت فوتبال ایران امیدوار باشیم اما در این سال ها چیزی جز حرف زدن از آنها ندیده ایم و بعید است غیر از این هم چیزی نمی بینیم چرا که همواره حرف زدن خیلی راحت تر از عمل کردن است./با

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.