سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت الاسلام سعيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حمايت از سوريه امري ضروري است/ بايد توان تهاجمي ايران در جنگ سايبري تقويت شود

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: مستکبراني که آشوبگران سوريه را تجهيز تسليحاتي مي‌کنند، امروز تمام توان خود را براي شکست طرح 6 ماده‌اي کوفي عنان نهاده اند، که البته حمايت مداوم ايران، روسيه و چين باعث جلوگيري از انحراف اين طرح شده است.

حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفتگوي تفصيلي با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران تاکنون تلاش زيادي در حوزه ديپلماسي و حمايت معنوي از سوريه داشته است؛ گفت: جبهه استکبار امروز تمام توان خود را براي ايجاد تنش در سوريه بکار گرفته است.

وي جبهه استکبار را شامل آمريکا، برخي کشورهاي اروپايي و ارتجاع عرب مثل قطر، عربستان، و همسايگاني مانند ترکيه که همواره رفتار دوگانه را بعنوان سياست خود برگزيده است دانست و افزود: جبهه خاورميانه به رهبري ايران در مقابل جبهه استکبار از سوريه دفاع مي کند.

سعيدي تصريح کرد: اقدامات روسيه و چين براي خنثي کردن توطئه هاي مستکبران در شوراي امنيت، انصافا بسيار تعيين کننده و ارزشمند بوده است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به نقش ايران در معادلات منطقه، تصريح کرد: در مقابل جبهه استکباري با محوريت غرب، جبهه خاورميانه به رهبري ايران و همراهي عراق، لبنان و برخي کشورها با تلاش بي وقفه فرمول هاي حيله گرانه غرب براي آسيب رساندن به سوريه را بي اثر مي‌کنند.

وي ادامه داد: غرب با پياده سازي مدل هاي مختلف براي از هم پاشيدن نظام سوريه تلاش هاي بسيار انجام داد، اجراي مدل اشغال چند شهر مانند ليبي، مدل استعفاي رياست جمهوري مانند يمن، و شورش هاي خياباني از جمله توطئه ها عليه نظام حاکم بر سوريه بود.

لزوم حمايت همه جانبه از سوريه در مجامع بين المللي

سعيدي ضمن يادآوري گزارش ناظران بين المللي مبني بر مشروعيت نظام حاکم بر سوريه، اظهار داشت: مستکبراني که آشوبگران سوريه را تجهيز تسليحاتي مي کنند، امروز تمام توان خود را براي شکست طرح 6 ماده اي کوفي عنان نهاده اند، که البته حمايت مداوم ايران، روسيه و چين باعث جلوگيري از انحراف اين طرح شده است.

وي خاطرنشان کرد: سرنگوني دولت سوريه، عوارض منفي زيادي در خاورميانه بدنبال خواهد داشت، بنابر اين مسئله حمايت از سوريه به عنوان کشوري که سال‌ها با وجود سکوت جهان عرب در برابر قلدري هاي رژيم صهيونيستي ايستادگي کرده امري لازم الاجرا است و از دولت جمهوري اسلامي ايران انتظار مي رود حمايت بيشتري از سوريه در مجامع بين المللي با استفاده از ديپلماسي خود داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به توان بالاي نظامي سوريه، انهدام هواپيماي متجاوز به حريم هوايي اين کشور را يادآور شد و تصريح کرد: ارتش سوريه براي بدست گرفتن امور اين کشور به کمک هيچ کشوري نيازمند نيست و نياز اصلي سوريه امروز فقط حمايت معنوي و ديپلماتيک است که در اين زمينه ايران هميشه پيشگام بوده و ابراز نا اميدي کشورهايي مثل روسيه از عدم حضور ايران در اجلاس ژنو، گواهي بر اهميت نقش ايران در مسئله سوريه است.

برخي دولت هاي عرب، نوكر رژيم صهيونيستي هستند

وي شبکه هاي تلويزيوني الجزيره و العربيه را پيام رسان سلطه غرب بر خاورميانه خواند و افزود: کشورهاي قطر و عربستان که از حاميان اصلي مالي و تسليحاتي فتنه گران در سوريه هستند با بهره گيري از ابزارهاي رسانه‌اي نقش پادويي آمريکا و متحدانش را ايفا مي کنند.

سعيدي از پرداخت هزينه استعمارگري غرب در خاورميانه توسط کشورهايي مثل عربستان ابراز تأسف کرد و اظهار داشت: يکي از پديده هاي تأثر برانگيز عصر کنوني، عملکرد برخي کشورهاي عرب، اعضا غيرمتعهدها و جامعه بين الملل به عنوان نوکران آمريکا و رژيم صهيونيستي است.

وي ادامه داد: طبيعي است که رسانه هاي آنها، همسو با اهداف استکباري و استعماري غرب هستند و العربيه و الجزيره به عنوان بلندگوي رژيم عربستان و قطر، پيام نوکري حاکمان خود براي آمريکا را به دنيا مخابره مي کنند.

عملکرد خوب رسانه ملي در پوشش اخبار تحولات سوريه

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران لحن رسانه هاي مستقلي مانند رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران در قبال مسائل سوريه را لحني منطقي دانست و ابراز داشت: مبناي انعکاس خبر در اين رسانه ها ضمن انتقال اخبار وضعيت موجود در سوريه، رعايت مصالح جامعه بشري است. البته از رسانه هاي داخلي ايران انتظار عملکرد مناسب تري در اطلاع رساني از اوضاع سوريه مي رفت اما در مجموع مي توان نمره قبولي را براي آنان منظور کرد.

وي با بيان اينکه براي تقابل اسلام با کفر جهاني لازم است تمام ظرفيت ها براي دفاع از ارزش هاي اسلامي بکار گرفته شود، تأکيد کرد: در دنيايي که غرور، قلدري و گرگ صفتي حاکم است، مسلمانان بايد براي مقابله با هر توطئه توان لازم را داشته باشند.

جنگ نرم و سايبري غرب عليه ايران

سعيدي همچنين با اشاره به جنگ تحميلي و تشكيل جريان‌هاي فتنه در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي به خصوص در كردستان تصريح کرد: استکبار جهاني که از تهاجم سخت افزاري و نيمه سخت با جمهوري اسلامي ايران ناكام مانده بود، راهکار جنگ نرم و سايبري را پيشرو قرار داده است که متخصصين کشورمان بايد با دفاع ماهرانه و جلوگيري از تأثيرگذاري اين حربه ها و نشان دادن توانمندي داخلي، بازدارندگي مناسبي را بوجود بياورند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران به استراتژي موشک در برابر موشک در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: با ايجاد توازن يا برتري قوا درعرصه سايبري، دشمن متوجه مي شود که در صورت تجاوز، خود مورد حمله قرار خواهد گرفت؛ بنابر اين پيشرفت سايبري کشور بايد دو جانبه شود و تقويت توان دفاعي هم راستا با تقويت توان تهاجمي صورت گيرد.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.