سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جليلي در ديدار با دبير كل جنبش تغيير در اقليم كردستان عراق:

ثبات منطقه در گرو عبور از تقابل ساختگي شيعه و سني است

نوشيروان مصطفي دبير كل جنبش تغيير در اقليم كردستان عراق عصر امروز با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شورايعالي امنيت ملي ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران سعيد جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي در ديدار با دبير كل جنبش تغيير در اقليم كردستان عراق با اشاره به مناسبات رو به رشد و توسعه ايران و عراق در عرصه‌هاي مختلف تاكيد كرد:‌چشم‌اندازهاي همكاري‌هاي راهبردي ايران و عراق ثبات و شكوفايي منطقه است.

وي با اشاره به ترفند بيگانگان براي جلوگيري از همگرايي و همبستگي ملت‌هاي منطقه تصريح كرد: پيشرفت و ثبات منطقه در گرو عبور هوشمندانه از تقابل‌هاي ساختگي بيگانگان مانند تقابل كرد، عرب و سني و شيعه است.

در ادامه اين ديدار نوشيروان مصطفي دبير كل جنبش تغيير كه براي نخستين بار بعد از تشكيل اين جنبش به جمهوري اسلامي ايران سفر كرده است نيز در اين ديدار عنوان داشت: مردم و مسئولين اقليم كردستان منافع و مصالح خود را بر باقي ماندن در چارچوب عراق متحد و يكپارچه مي‌دانند.

وي با برشمردن جايگاه طوايف مختلف عراق در دولت مركزي عراق آن را رضايت بخش اعلام كرد و در پايان نيز بر همكاري هر چه بيشتر دو كشور ايران و عراق به عنوان دو كشور مهم منطقه تاكيد كرد.

/س2


برچسب ها: ثبات ، منطقه ، شیعه ، سنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.