سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك؛

كارگردان زندگي من:«زندگي من» اداي دين به زنده ياد «جواد ذوالفقاري» بود

اداي دين به"زنده ياد جواد ذوالفقاري" و زنده كردن ياد او به عنوان بنيانگذار جشنواره تئاتر عروسكي هدف من از اجراي"زندگي من" بود.

هادي حجازي فر،نويسنده و كارگردان تئاتر كه با نمايش "زندگي من" به ياد زنده ياد "جواد ذوالفقاري" در جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي تهران مبارك شركت كرده است،در خصوص اين اثر نمايشي به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:اين نمايش در روز اول 2 اجرا و در روز دوم يك اجرا داشت،اما به علت اين كه شتابزدگي هميشه در جشنواره ها حرف اول را مي زند،از اجراي اول راضي نبودم.
وي افزود:دبيرخانه و ستاد جشنواره همكاري بسياري با ما داشتند؛اما در مسئولان سالن اين همكاري وجود نداشت.
حجازي فر تصريح كرد:به دليل تعجيل در آماده سازي و فراهم كردن شرايط و همچنين امكانات ناقص در سالن اصلي تئاترشهر به عنوان بزرگترين و مهمترين سالن تئاتري كشور مجبور شديم به منظور اجراي آخرمان،تغييراتي در اثر ايجاد كنيم و صحنه هايي حذف شود.
اين كارگردان بيان داشت:من سخت گيري زيادي ندارم،اما متاسفانه با شرايط خوبي در رابطه با اجرا مواجه نشدم ما به دليل امكاناتي كه داشتيم ناچار شديم حدود 3 چهارم از دكور را و به علت كمبود فضا دور بريزيم.
وي با اشاره به اينكه اين اجرا تنها به ياد "زنده ياد جواد ذوالفقاري" به صحنه رفت، اظهار كرد:ما شرايط سختي براي اجرا داشتيم ،اما قصد من اداي دين به "زنده ياد جواد ذوالفقاري"بنيانگذار اين جشنواره بود،وي با دست خالي اين جشنواره را راه انداخت و همه خانواده عروسكي تجربه همكاري با او را داشتند و يا شاگرد او بودند.
حجازي فر گفت:تلاش كردم تا برداشت شخصي خودم را از زندگي وي به صحنه ببرم و خصوصياتي مثل شجاعت،آگاهي دادن،مردم دوست بودن و اميدوار بودن او را در قالب موقعيت هاي نمايشي ارائه دهم.
وي درخصوص شيوه اجرايي اين اثر بيان كرد:ما در اين اجرا عروسك هاي محدودي داشتيم و از تكنيك سياه - سياه پوش و تلفيق عروسك و بازيگر بهره برديم.
حجازي فر افزود: يك نوع فانتزي در اثر وجود دارد كه بيشتر روح عروسكي در آن حكمفرماست و موقعيت ها عروسكي است.
اين كارگردان با تشكر از ستاد جشنواره خاطرنشان كرد:تلاش كرديم تا ياد "زنده ياد جواد ذوالفقاري" را زنده كنيم و در اين خصوص از پيمان شريعتي،مهدي حاجيان و گروه هاي پرتعداد نمايش كه بسيار گرفتار بودند و براي اين اثر وقت گذاشتند،بسيار متشكرم.
شايان ذكر است؛"زندگي من" در روز اول و دوم جشنواره 10 و 11 تير ميهمان سالن اصلي جشنواره شد.
گفتني است؛چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك تا 15 تير  ادامه دارد./ه

برچسب ها: زندگی ، من ، جواد ، ذوالفقاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.