سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون نوسازی ناوگان ستاد حمل و نقل مدیریت سوخت اعلام کرد

جزییات روش جدید واگذاری کامیون و مینی بوس

ثبت‌نام طرح خروج بدون جایگزین(نقدی) کامیون‌ و مینی‌بوس از سه شنبه 13 تیر ماه 91 آغاز می شود و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، امیر رضا رجبی معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت امروز با موضوع طرح بدون جایگزین (نقدی) کامیون و مینی بوس در ستاد سوخت کشور برگزار شد.
رجبی ضمن تاکید بر آغاز زمان طرح بدون جایگزین (نقدی) مینی بوس و کامیون روز سه شنبه 13/4/91 تا پایان شهریور ماه، شرایط ثبت نام را این گونه عنوان کرد:
پلاک منطقه ای(ایران) و پلاک های قدیمی دارای گواهی پلاک مجازی و Vin
خودروهای با کاربری مینی بوس با مدل 1376 شمسی و پایین تر و معادل میلادی آنها
خودروهای با کاربری کامیون، کامیونت و کامیون کشنده با مدل 1366 شمسی و پایین تر و معادل میلادی آن ها
سند قطعی به نام مالک خودروی فرسوده و یا دارای وکالت بلاعزل از مالک
شرط پذیرش خودرو در مرکز اسقاط، قابلیت تردد خودروی فرسوده می باشد.
همچنین مدارک لازم جهت ثبت نام را این گونه اعلام شد:
مشخصات خودرویی (شماره vin خودرو،‌مدل ، پلاک و غیره)
مشخصات شخصی (کد ملی، نام و نام خانوادگی و غیره)
شماره حساب جام یا پس انداز بانک ملت(شماره حساب می بایست الزاما به نام متقاضی باشد)
شماره تلفن همراه معتبر متقاضی
همچنین معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مبلغ ارزش گواهی اسقاط برای همه خودروهای فرسوده مینی بوس را 30 میلیون ریال عنوان کرد که توسط معاونت نوسازی پرداخت خواهد شد و مبلغ ارزش گواهی اسقاط برای کامیون ها را بسته به تناژ خودروی فرسوده سنگین این گونه بیان کرد: مبلغ پرداختی ارزش گواهی اسقاط برای کامیونت 5/2 تا 6 تن 30 میلیون ریال، کامیون سبک بالاتر از 6 تن تا 10 تن 40 میلیون ریال ، کامیون متوسط بالاتر از 10 تن تا 26 تن 50 میلیون ریال، کامیون سنگین بالاتر از 26 تن تا 33 تن 70 میلیون ریال، کامیون بالاتر از 33 تن و کامیون کشنده 80 میلیون ریال است.
گفتنی است از آنجا که امکان ثبت نام برای خودروهای کامیون و مینی بوس با پلاک قدیمی بدون گواهی پلاک مجازی وجود نخواهد داشت این دسته از متقاضیان باید ابتدا نسبت به دریافت گواهی پلاک مجازی از مرکز شماره گذاری پلیس راهور ناجا اقدام نموده و سپس ثبت نام نمایند و هر متقاضی می تواند حداکثر دو ثبت نام در سامانه نرم افزاری داشته باشد همچنین متقاضیان به صورت سیستمی در لیست فراخوان مرکز اسقاط مجاز دارای مجوز اسقاط خودروهای سنگین قرار می گیرند و از طرف مرکز اسقاط با متقاضی تماس گرفته می شود.
پس از تماس مرکز اسقاط، مالک خودروی سنگین جهت توزین خودرو(تعیین وزن لاشه خودرو) به باسکول مجاز مراجعه کرده و نسبت به دریافت برگه توزین قانونی (که شامل مهر و امضا معتبر مرکز توزین می باشد) اقدام نموده و سپس به مرکز اسقاط مراجعه نمایند . پس از اسقاط خودرو کامیون و مینی بوس در مراکز اسقاط ، اطلاعات خودروی اسقاط شده از بانک اطلاعاتی پلیس راهور حذف شده و تاییدیه آن برای ستاد ارسال می گردد.
از زمان ثبت تاییدیه به پلیس راهور در سیستم نوسازی ناوگان حمل و نقل ، ظرف حداکثر 7 روز مبلغ ارزش گواهی اسقاط به حساب متقاضی واریز می گردد ثبت نام در این طرح رایگان بوده و مراکز اسقاط حق دریافت هیچ گونه وجهی را ندارند.
لازم به ذکر است در صورت بروز هر گونه مشکل متقاضیان می توانند با تلفن های معاونت نوسازی ناوگان حمل و نقل به شماره 3-88549420 تماس حاصل فرمایند و از طریق مراجعه به مراکز اسقاط سراسر کشور و دفاتر مجاز مراکز اسقاط که آدرس مراکز مجاز به تفکیک هر استان در سایت www.nosazinavgan.ir قرار دارد، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
رجبی در آخر یادآور شد: مجموع  خودروهای اسقاط در سال گذشته یک میلیون و 220 دستگاه خودروی فرسوده بوده است که به صراحت می توان گفت ، 60 درصد اسقاط خودروها محقق شده است و امید است این رقم با توجه به طرح ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده افزایش یابد./ل
گزارش از مرضیه فرزعلیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.