سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به قدرت رسيدن اسلامگرايان در مصر و تاثيرات آن بر منطقه

روزنامه واشنگتن پست آمريكا در جديدترين شماره خود، به اوضاع مصر پس از انتخاب محمد مرسي نامزد اسلامگراي مصر پرداخته و به قدرت رسيدن آن را موجب اميدواري كشورهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا، برشمرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه، پيروزي محمد مرسي نامزد جماعت اخوان المسلمين در انتخابات رياست جمهوري را بيانگر همراهي مردم مصر با افكار اسلامي ارزيابي كرده و به قدرت رسيدن اسلامگراها در مصر كه پس از 84 سال به اين منصب نائل شدند را از عواملي بر مي شمرد كه با استقبال ديگر كشورهاي اسلامي مواجه شده است.
 
همچنين؛ نويسنده اين مطلب مي افزايد: تحولات كشور مصر كه بزرگترين كشور عربي از حيث جمعيت است، بازتاب زيادي در جهان عرب و خاورميانه دارد و به قدرت رسيدن اسلامگراها در مصر نوعي اميدواري را به ديگر كشورهاي عربي و اسلامي تزريق كرده است كه مي توان آن را نتيجه گرايش كشورهاي منطقه به آزاديخواهي دانست.
 
اين در حالي است كه كشور تونس هم پس از انقلاب در اين كشور و سرنگوني بن علي با قدرت گيري اسلامگراها همراه بوده است و مردم ديگر كشورهاي عربي هم كه با بيداري و خودآگاهي روبرو شدند، به فكر تحكيم روابط خود با مصر به عنوان يكي از تاثيرگذارترين كشورهاي عربي و اسلامي هستند.

برچسب ها: مصر ، مرسی ، واشنگتن پست ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.