سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

مخالفت روستاییان شوشتر با اصلاح تجهیزات آبرسانی

مدیر آب روستایی شوشتر گفت: برخی از ساکنان روستاهای شوشتر که از شبکه آب حیات استفاده می‌کنند در برابر اصلاح تجهیزات آب روستایی مقاومت می‌کنند.



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان ، سیاوش مددی پدر چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال91 اظهار داشت: در برخی از روستاهای شهرستان شوشتر که ساکنان سال‌هاست از آب حیات استفاده می‌کنند اداره آبفا روستایی در حال اصلاح شبکه و تجهیزات است اما روستاییان مخالفت کرده و مانع این اصلاحات می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اصلاحات شبکه در راستای ارتقای سطح بهداشت آب است، افزود: روستاییان شهرستان شوشتر از آبی استفاده می‌کنند که اصطلاحا آب خام نام‌ دارد و اصلا گندزدایی و ضدعفونی نشده حتی کلرزنی هم نمی‌شود و استفاده از این آب ممکن است در آینده مشکل آفرین شود.

مدیر آب روستایی شوشتر با اشاره به اینکه جلساتی با ساکنان روستاها برگزار شده است، تاکید کرد: جلسات متعددی در این باره گرفته شده است اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم حتی اعضای شوراها و دهیاران این روستاها حاضر به شرکت در جلسه هماهنگی استانی نشده‌اند.

مددی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستا برای رفع مشکلات هیچ همکاری نمی‌کنند و تنها با ساکنان روستا همگام شده‌اند.

مدیر آب روستایی شوشتر تاکید کرد: مشکلات موجود در روستاها بهتر است از راه مسالمت‌آمیز برطرف شود و بهتر آن است که مرکز بهداشت شوشتر زیان‌های استفاده از آب بدون کلر را به ساکنان روستاها گوشزد کند.

حل مشکل آب روستاها و ضرورت اصلاح شبکه آبرسانی روستایی و مقاومت روستاییان با اجرای طرح و سنگ‌اندازی آنان تاکنون بیش از هفت بار به صورت مصوبه در دستور کار شورای سلامت و امنیت غذایی شوشتر قرار گرفته است اما تا کنون این مشکل برطرف نشده و بار دیگر برای توجیه مردم در این باره مصوبه‌ای جدید در صورت جلسه درج شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.