سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاريجاني در ديدار با رييس جنبش تعييرات كردستان عراق:

عراق در سايه يك حكومت مركزي مقتدر تهديدها را به فرصت مبدل كند

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: عراق در پناه يك حكومت مركزي مقتدر و وحدت ملي مي‌تواند تهديدهاي جاري در منطقه را به فرصتي براي پيشرفت و ارتقاي جايگاه منطقه‌اي خود بدل كند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با رييس جنبش تعييرات كردستان عراق گفت: تحكيم وحدت و انسجام و پرهيز از رفتارهاي تفرقه‌جويانه و تنش‌زا از سوي گروه‌هاي مختلف عراقي ضامن عبور موفق عراق از شرايط حساس كنوني حاكم بر منطقه است.

وي در ادامه با بيان اينكه شكل‌گيري حاكميت كنوني در عراق تنها بر پايه اتحاد، همكاري و برادري ميان گروه‌ها و احزاب كرد، سني و شيعه عراق بوده است، خاطر نشان كرد: بايد مشكلات و معضلات كنوني را با تفاهم و همدلي حل كرد.

رييس مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به روابط و مناسبات خوب كشورمان با تمام گروه‌ها و احزاب عراقي گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره از پيشرفت‌ آباداني و تقويت نقش عراق در تحولات منطقه حمايت كرده است.

در اين ديدار همچنين نوشيروان مصطفي، رييس جنبش تغييرات كردستان عراق، نيز با ارائه گزارشي از تحولات منطقه و عراق از حمايت‌هاي كشورمان از مردم و گروه‌هاي مختلف عراق تقدير كرد.

وي حمايت از اصلاحات اجتماعي ـ اقتصادي و مبارزه با بي‌عدالتي و تقويت وحدت و همبستگي در عراق را مهمترين اولويت جنبش تغييرات كردستان عراق دانست و بر اهميت ادامه حمايت كشورمان از روند همگرايي و وحدت در عراق تاكيد كرد.

وي تصريح كرد: هم‌پيماني گروه‌هاي كرد، شيعه و سني در سال‌هاي گذشته عامل موفقيت دولت و ملت عراق بوده و در آينده نيز خواهد بود.

/س2

برچسب ها: عراق ، حکومت ، تهدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.