سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ پیشکسوت ورزش بوکس:

بوکس خراسان رضوی نیازمند مدیریت علمی و دلسوزانه است

حسین غفاریان پیشکسوت ورزش بوکس خراسان رضوی گفت: باتوجه به ظرفیت موجود، بوکس خراسان رضوی نیازمند مدیریت علمی و دلسوزانه است.


 

حسین غفاریان درگفتگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: متاسفانه طی 14 سال گذشته بوکس استان به صورت اصولی مدیریت نشده که این موضوع موجب عدم پیشرفت و قرار نداشتن این ورزش استان در جایگاه واقعی آن شده است.

وی دقت در جذب نیرو و کادر فنی در یک ورزش را بسیار مهم دانست و گفت: بازدهی هر برنامه ای مستلزم صرف زمان است که امیدوارم با انگیزه موجود در اعضای جدید این هیات و حمایت مسئولان ورزش استان شاهد ارتقاء بوکس خراسان رضوی باشیم.

غفاریان با اعلام این که از سوی سرپرست فعلی هیأت بوکس استان دعوت به همکاری شدم، افزود: تا جائی که بتوانم به لحاظ همفکری و پیشبرد برنامه های این هیأت به صورت علمی برای استفاده حداکثری از توان موجود در ورزشکاران استان کمک خواهم کرد.

وی با بیان اینکه یک ورزشکار با صرف هزینه و وقت انتظار به ثمر نشستن تلاش خود را دارد، اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته درصد پیشرفت ورزشکار در مراحل مختلف فعالیت ورزشی بررسی می شود تا ورزشکار در مسیر صحیح قرار گیرد و نتیجه مطلوبی را از سال ها تلاش خود به دست آورد.

غفاریان افزود: مدیران و مسئولان ورزش می بایست در مقابل سرمایه گذاری ورزشکاران به لحاظ صرف زمان، انرژی و هزینه پاسخگو باشند.

غفاریان با بیان اینکه برای کسب موفقیت در هر زمینه ای می بایست افکار و برنامه ها را بر روی کاغذ پیاده کرد، افزود: هر طرحی برای بررسی، توسعه و نهایتا تصمیم گیری باید به صورت کتبی و اصولی مورد بررسی قرار گیرد تا به مرحله اجرا برسد.

پیشکسوت ورزش بوکس استان، تغذیه، نوع تعامل و روابط اجتماعی و میزان دانش و علم ورزشکار را سه عامل مهم در پرورش استعداد و قهرمان پروری عنوان کرد.

وی در ادامه توجه به استاتیک بدن ورزشکار به منظور حفظ توازن و تعادل اشاره کرد و گفت: اگر از همان ابتدا ورزشکار به صورت علمی فعالیت خود را شروع کند می تواند با آگاهی در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

غفاریان افزود: به طور مثال مبارزه دو ورزشکار با دو وزن متفاوت با هم که در ایران رایج است در کشورهای دیگر دنیا رایج نیست چون کاملا مغایر با اصول ورزش بوکس است و آسیب هایی جدی به ورزشکار وارد می کند.

غفاریان مبحث علم در ورزش را در موارد همچون مربیگری نیز حائز اهمیت دانست و گفت: وقتی می‌توان به نبوغ و خلاقیت در ورزش امیدوار بود که مربیان نیز به صورت تخصصی و علمی به کار خود بپردازند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.