سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يكپارچه سازي اطلاعات باهدف تسهيل خدمات:

بانك جامع اطلاعات صنعت، معدن و تجارت به زودي تشكيل مي‌شود

اطلاعات تمام فعالان حوزه صنعت، معدن و تجارت در حال يكپارچه سازي بوده و بانك جامع و كامل اطلاعات اين بخش بزودي تشكيل خواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران شاتا، مديركل دفتر آمار و فرآوري داده‌هاي وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام اين خبر افزود: كليات طرح به اين صورت است كه‌ پايگاه جامع اطلاعاتي بخش صنعت، معدن و تجارت تشكيل شده و ضمن جمع‌آوري اطلاعات مورد نياز وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب فرآيندهاي الكترونيكي، به عنوان حلقه واسط ميان ساير دستگاه‌ها مرتبط با اين بخش نيز عمل خواهد كرد.
سيد مهدي نيازي با بيان اينكه تيم اجرايي اين پروژه هم اكنون در حال تطبيق اطلاعات ساير بخش ها با پايگاه اطلاعات بخش صنعت و معدن هستند، تصريح كرد: اطلاعات تطبيق داده شده در فرآيندهاي موجود وزارتخانه كه به صورت الكترونيكي اجرا مي‌شوند استفاده مي شود.
به گفته وي تاكنون تشكيل پنج پايگاه اطلاعاتي در وزارت صنعت، معدن و تجارت نهايي شده كه شامل ايجاد پايگاه اطلاعات ظرفيت‌هاي توليد، محصول، منابع طبيعي، نيروي كار و بنگاه‌ها خواهد شد.
وي با تاكيد براينكه از طريق ايجاد جريانهاي اطلاعاتي ميان تمام دستگاه‌هاي مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت مي توان اطلاعات را بروز كرد، گفت: در اين پروژه متقاضيان با ثبت اطلاعات خود شناسه كسب و كار دريافت مي كنند كه از اين پس براي دريافت هر گونه خدمتي از وزارت صنعت، معدن و تجارت ملزم به ارايه اين كد شناسايي خواهند بود. البته در حال حاضر بسياري از فرآيندهاي بخش الكترونيكي شده و از طريق اين شناسه ارائه خدمات صورت مي پذيرد.
مجري طرح يكپارچه سازي اطلاعات فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت، با تاكيد براينكه فعالان تمام بخش‌هاي صنعت ومعدن همواره بايد كد شناسه خود را همچون كد ملي در اختيار داشته باشند، گفت: به زودي ارائه تمام خدمات وزارت منوط به داشتن اين كد شناسايي خواهد بود.
نيازي درخصوص مزاياي اجراي اين طرح نيز گفت: اين كار باعث مي‌شود تمامي اطلاعات در قالبي يكپارچه ذخيره شده و ديگر به دريافت اطلاعات تكراري از متقاضيان نياز نباشد.
وي ادامه داد: شفاف سازي اطلاعات، تسريع در روند خدمات دهي ادارات، يكپارچه سازي اطلاعات در نهادهاي مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و بسياري موارد ديگر از جمله مزاياي اجراي اين طرح به شمار مي‌رود. همچنين بعد از تكميل اين برنامه، اطلاعات واحدها از حالت جزيره‌اي خارج شده و به صورت يكپارچه و كامل استفاده خواهد شد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به آغاز طرح جمع آوري اطلاعات واحدهاي معدني اشاره كرد و گفت: هم اكنون در حال تهيه پايگاه اوليه اطلاعات واحدهاي معدني هستيم و از معدنكاران در خواست كرده‌ايم نسبت به ثبت نام در سايت و دريافت شناسه اقدام كنند. علاوه بر اين در حال الكترونيكي كردن فرآيندهاي ارائه خدمات به معادن هستيم كه از اين پس ارائه هرگونه خدمتي به معادن از طريق سامانه هاي اعلامي و بر اساس شناسه مذكور صورت مي پذيرد و چنانچه واحدي اين شناسه را نداشته باشد امكان دريافت خدمات از وزارت را نخواهد داشت
اين مقام مسئول همچنين به برگزاري يك كارگاه آموزشي براي كليه معاون معدني سازمان هاي صنعت، معدن و تجارت استان‌ها اشاره كرد و گفت: هدف از برگزاري اين كارگاه آموزشي آشنايي كامل بازوهاي معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان‌ها با اين طرح است، تا در صورت لزوم اين اطلاعات را در اختيار فعالان بخش معدن در استان‌ها قرار دهند.
به گزارش خبرنگار «شاتا»، دارندگان پروانه بهره برداري معادن بايد از طريق آدرس http://amarsanat.mim.gov.ir به سامانه ظرفيت‌هاي توليد مراجعه كرده و نسبت به تكميل يا ويرايش اطلاعات خود اقدام نمايند. يادآور مي شود از اين پس ارائه هرگونه خدمات به معادن (در سطح سازمان و ستاد) منوط به ثبت اطلاعات، اخذ شناسه ازسامانه مذكور و ثبت اطلاعات توليد در سامانه آمار توليد خواهد بود./س
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.