سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ استاندار خراسان رضوي تاكيد كرد؛

نسل جوان بهترين نقطه قوت و سرمايه انقلاب هستند

استاندار خراسان رضوي : بهترين نقطه قوت و سرمايه انقلاب اسلامي نسل جوان، متعهد و متدين است كه همواره در تمامي دوران نقش اساسي در جريان هاي كشور داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمود صلاحي در يازدهمين نشست صميمانه خود با جوانان استان با عنوان «حرف هايي كه در دلم بود» كه به مناسبت ميلاد حضرت علي اكبر(ع) و روز جوان برگزار شد خطاب به آن دسته از نخبگاني كه دغدغه آنها توجه بيشتر به موضوعات فرهنگي بود، گفت: جوانان ولايي و بصير ديروز با تبعيت از آرمان هاي امام راحل(ره) و منويات مقام عظماي ولايت در كنار نظام مقدس اسلامي ايستاده اند و نگذاشته اند حتي يك وجب از خاك وطنمان به تصرف دشمن درآيد.

استاندار خراسان رضوي افزود: وظيفه امروز جوانان نيز جلوگيري از ورود دشمن به مرزهاي اعتقادي و مقابله با جنگ نرم و شبيخون فرهنگي آنان است.

رييس ستاد ساماندهي امور جوانان خراسان رضوي تصريح كرد: اگر چه در حوزه فرهنگي با نقطه ايده آل فاصله داريم اما اقدامات خوب و موثري كه در اين حوزه صورت گرفته نبايد ناديده گرفته شود.

صلاحي با اشاره به نقش تعيين كننده خراسان رضوي به عنوان پايتخت معنوي ايران اسلامي در زمينه مسائل فرهنگي، گفت: استان ما بايد در اين حوزه به عنوان الگو براي ساير استان هاي كشور تبديل شود.

وي افزود: مشهد مقدس و خراسان رضوي به عنوان مركز پهنه شرق كشور و داشتن مفاخر و مشاهير به نام همچون فردوسي، عطار و خيام بايد بيشتر معرفي شود و مسائل فرهنگي و نمادهاي ايراني و اسلامي در آن نمود بيشتري پيدا كند.

استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنان خود از پرداخت يارانه چاپ كتاب به شعراي جوان در راستاي حمايت از آنان، خبر داد.

صلاحي در پاسخ به دغدغه آن دسته از جوانان مخترع و نخبه كه خواهان ارتباط بيشتر با صنعت و مراكز علمي هستند نيز گفت: درصدي از اعتبارات و تسهيلات استان به صنعتگران جوان اختصاص خواهد يافت تا از اين طريق اختراعات تجاري سازي شده آنان مورد حمايت قرار گيرد.

رييس ستاد ساماندهي امور جوانان خراسان رضوي افزود: در سالي كه به نام توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني نامگذاري شده، حمايت از صنعتگران جوان در اولويت قرار دارد و به همين منظور از هر امكاني براي معرفي و شناسايي آنان استفاده خواهد شد.

وي افزود: كمك به مخترعان براي حضور در نمايشگاه هاي بين المللي استان، استفاده از آزمايشگاه پارك علم و فناوري براي مخترعان و استفاده از اختراعات تجاري سازي شده آنان در دستگاه هاي اجرايي از جمله برنامه هايي است كه به صورت جدي تر دنبال مي شود.

استاندار خراسان رضوي درباره حمايت از نخبگان ورزشي و ورزش استان نيز تاكيد كرد: موضوع ورزش يكي از موضوعات بسيار مهم مي باشد كه در دولت نهم و دهم توجه ويژه اي به آن شده است.

صلاحي به مديركل ورزش و جوانان استان ماموريت داد تا به مشكلات ورزش بانوان به ويژه بانوان معلول با تشكيل هياتي رسيدگي و گزارش آن را به وي ارائه نمايد.

رييس ستاد ساماندهي امور جوانان خراسان رضوي خواستار حمايت بيشتر از ورزش هاي پهلواني و قهرماني در استان شد و گفت: با توجه به اينكه خراسان رضوي يكي از خاستگاه هاي اصلي ورزش هاي پهلواني است، اين موضوع بايد در استان توسعه يابد.

سيدعلي اكبر هاشمي جواهري مديركل ورزش و جوانان خراسان رضوي نيز در اين جلسه اظهار داشت: همان گونه كه مشهد پايتخت معنوي ايران اسلامي است بايد به عنوان پايتخت امور ورزش معنوي نيز مطرح شود.

وي با اشاره به جمعيت جوان كشور كه همواره مورد هجوم فرهنگي دشمنان بوده است، افزود: طراحي تفريحات سالم و حلال براي جوانان موضوعي است كه بايد بيش از پيش مورد توجه مسوولان قرار گيرد.

هاشمي پيشنهاد كرد كه يك درصد بودجه دستگاه ها كه به امر ورزش اختصاص يافته به صورت متمركز در استانداري قرار بگيرد و از اين طريق به برنامه هاي اداره كل ورزش و جوانان تخصيص يابد.

گفتني است حدود 50 نفر از جوانان نخبه استان در اين ديدار سه ساعته به بيان دغدغه هاي خود در حضور رييس ستاد ساماندهي امور جوانان و نماينده عالي دولت در خراسان رضوي پرداختند./س 

برچسب ها: نسل جوان ، سرمایه ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.