سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پادشاه اردن، اسلامگرايان اين كشور را به حضور در انتخابات دعوت كرد

ملك عبدالله دوم، پادشاه اردن در مصاحبه اي تلويزيوني با شبكۀ يك تلويزيون اردن، همه احزاب اين كشور، بويژه جماعت اخوان المسلمين و حزب وابسته به آن يعني حزب جبهه العمل الاسلامي را به مشاركت در انتخابات پارلماني اين كشور دعوت كرد و از آنها خواست با تمام توان در انتخابات، حضور يابند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيرة؛ ملك عبدالله اعلام كرد كه هدف از اصلاحات سياسي در اين كشور، دستيابي به حكومت پارلماني است و اين اصلاحات با انتخابات پارلماني در پايان سال آغاز مي شود.
 
ملك عبدالله گفت؛ نمايندگان پارلمان آينده، عامل اصلي در تعيين رئيس دولت و تشكيل دولت هستند و به كمك آنها اوضاع داخلي اردن، رو به ‌آرامش خواهد رفت.
 
وي در ادامه سخنانش، احزاب اسلامگرا در اين كشور را از اجزاء مهم جامعه اردني دانست و گفت؛ درهاي حكومت و قب هاي مردم بر روي آنها باز است و از آنها خواست، با حضور همه جانبه خود در عرصه سياست اردن، مقامات اين كشور را در رسيدن به اهدافشان در جهت پارلماني كردن حكومت، همراهي كنند.
 
گفتني است؛ در چند روز اخير و با اصلاح قانون انتخابات پارلماني در اردن، از سوي پادشاه اين كشور،  جبهه عمل الاسلامي و برخي از احزاب مخالف اردني به اين تصميم ملك عبدالله اعتراض كردند و سخن از تحريم انتخابات پيش رو در اين كشور به ميان آوردند و خواهان رسيدگي به مطالبات مردم كه از سال گذشته با اعتراضات آغاز و همچنان ادامه دارد، شدند و ميزان فقر، گراني و بيكاري را در سطح گسترده اي دانستند و اعلام كردند؛ تا ايجاد اصلاحات واقعي در اين كشور، دست از تظاهرات و اعتراض بر نمي دارند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.