سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

اجرای طرح توسعه پالایشگاه شیراز

استاندار فارس گفت: با تایید وزیر نفت طرح توسعه پالایشگاه شیراز اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس حسین صادق عابدین افزود: طرح توسعه پالایشگاه شیراز با اعتبار 20 درصد وزارت نفت، 20 درصد صندوق بازنشستگی و 60 درصد کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی استان اجرایی می شود.

وی با اشاره به تشکیل کنسرسیوم نفت، گاز و پتروشیمی در فارس تصریح کرد: با توجه به پتانسیل های موجود استان در این بخش قرار شد با حضور مشاوران، طراحان و پیمانکاران بخش نفت کنسرسیومی تشکیل شود که تشکیل این کنسرسیوم باعث شد وزیر با طرح توسعه پالایشگاه شیراز موافقت کند.

استاندار فارس با بیان اینکه فارس باید به قطب نفت، گاز و پتروشیمی کشور تبدیل شود تاکید کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که در آینده، فارس به قطب نفت، گاز و پتروشیمی در مباحث مشاوره ای، پیمانکاری، تهیه و توزیع قطعات و... به قطب کشور تبدیل شود.

صادق عابدین ادامه داد: باید در بخش ساخت و تهیه قطعات صنعت نفت به گونه ای پیشرفت کنیم که اجازه حضور به کشورهای بیگانه داده نشود.

وی در خصوص ساخت دکل در صنایع فجر استان فارس یادآور شد: در بازدید وزیر نفت از صنایع فجر استان فارس قرار شد که تعداد قابل توجه ای دکل مورد نیاز وزارت نفت در صنایع فجر استان فارس ساخته شود.

استاندار فارس افزود: باید به گونه ای تلاش کرد که وزارت نفت به تهیه دکل های مورد نیاز خود از صنایع فجر شیراز اکتفا کند.

صادق عابدین با اشاره به تاثیر سفر وزیر نفت در استان فارس، گفت: امیدواریم  دستورات وزیر نفت در کنار توانمندی های نیروهای متخصص استان راه های جدیدی برای صنعت نفت و گاز کشور ایجاد کند./س

برچسب ها: توسعه ، پالایشگاه ، شیراز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.