سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تنها به روستا های دارای دهیاری اعتبارات اختصاص داده می شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران گفت: تنها به روستا های دارای دهیاری اعتبارات اختصاص داده می شود.

حمید اردوخانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تشکیل مدیریت واحد دهیاری در مناطق روستایی استان تهران اصلی ضروری است.

وی ادامه داد: چنین مدیریتی می‏تواند ضمن تعامل با سایر دستگاه‏ های خدماتی و همچنین اعضای شورای اسلامی روستا، مشکلات آن نواحی را نیز برطرف سازد.

اردوخانی اضافه کرد: شاید این پرسش در اذهان برخی متبلور شود که اغلب نواحی روستایی دارای شورای اسلامی هستند، اما تنها وجود این نهاد در مناطق روستایی شرط کافی نیست و باید شوراها به عنوان نمایندگان مردم، موضوع ایجاد دهیاری در روستای خود را پیگیری کنند.

به گفته وی، مجموعه اداره ‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران در راستای ارائه خدمات شایسته به روستاییان و با توجه به نیاز این نواحی به یک مدیریت واحد، در خصوص واگذاری مجوزهای لازم سخت‏ گیرانه عمل نمی‏ کند.

اردوخانی تصریح کرد: از این رو، این نهاد برای صدور مجوزهای تأسیس دهیاری با اعضای شوراهای اسلامی مساعدت‏های لازم را صورت می ‏دهد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری تهران با اشاره به مفاد قانونی صدور مجوز تأسیس دهیاری در مناطق روستایی، وجود 40 خانوار و جمعیتی بالغ بر 200 نفر را به عنوان شرطی اصلی بیان کرد.

وی افزود: اما اداره‏کل دفتر امور روستایی استانداری تهران برای ایجاد و راه‏ اندازی این واحد های مدیریتی، می ‏تواند مناطق روستایی دارای جمعیت حتی 190 نفری را نیز صاحب دهیاری کند./س

برچسب ها: روستا ، دهیاری ، اعتبارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.