سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما،آتش بيار معرکه عليه ايران

اوباما با تأسي از لابي صهيونيستها در کنگره آمريکا ، آتش بيار معرکه برضد ايران در منطقه شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحيات چاپ لندن در مقاله اي به قلم پاتريک سيل با عنوان شبح جنگ بالاي سر خاورميانه نوشت مناطق مختلفي در خاورميانه همچون آتشفشان هولناکي است که هر چند خاموش به نظر مي رسد، اما هر لحظه امکان فوران دارد. با اين حال به نظر مي رسد امريکا و همپيمانانش چندان مايل نيستند براي حل بحرانهاي موجود در خاورميانه تلاش کنند زيرا معتقدند دخالت آنان همچون ريختن بنزين بر آتش است.
 يکي از اين بحرانها موضوع پرونده هسته اي ايران است که هر چند باراک اوباما رئيس جمهور امريکا پس از رسيدن به قدرت اين فرصت را داشت تا به دشمني 30ساله با ايران خاتمه دهد اما در چنين راهي قدم بر نداشت. وي همچنين فرصت داشت از طريق گفتگو با ايران به پرونده هسته اي اين کشور پايان دهد. با اين حال اوباما همه اين فرصتها را از دست داد و در مقابل، همچون رژيم اسرائيل به تهديد و تخويف روي آورد و از راههاي مختلف از جمله حملات اينترنتي و سايبري، به مقابله با ايران و توان هسته اي اين کشور برخاست به گونه اي که واشنگتن هم اکنون منادي جنگ با ايران شده است.
با اين حال به نظر مي رسد دوستان رژيم اسرائيل در کنگره امريکا به اوباما فشار مي آورند تا ضمن پايان دادن به گفتگوهاي هسته اي با ايران، وي را وادار به راه انداختن جنگ برضد ايران کنند، و اينان همان کساني هستند که جرج بوش رئيس جمهور پيشين امريکا را به حمله به عراق و سرنگون کردن صدام وادار ساختند. امريکا در برخورد با بحران سوريه نيز چنين روشي را اتخاذ کرده است به گونه اي که به طور رسمي و غير رسمي به گروههاي مخالف سوري سلاح مي رساند. افغانستان، پاکستان، يمن و سرزمينهاي اشغالي فلسطين نيز از مناطق بحران خيز در منطقه خاورميانه هستند که امريکا مواضع مناسبي در قبال آنها ندارد و همين مسئله خطر جنگ و نابساماني را در اين مناطق افزايش مي دهد.
 البته جيمي کارتر رئيس جمهور اسبق امريکا هم اکنون هر چند بسيار دير، به نکته مهمي پي برده است. وي در مقاله اي در روزنامه اينترنشنال هرالد تريبيون در بيست و پنجم ژوئن نوشته است بايد واشنگتن را وادار کرد که مواضع خود را تغيير دهد و مطابق معيارهاي حقوق بشر که خود ما به طور رسمي پذيرفته و امضا کرده ايم عمل کند. اما به نظر مي رسد باراک اوباما هنوز به چنين صرافتي نيافتاده است و فقط به انتخاب شدن مجدد فکر مي کند.
برچسب ها: اوباما ، ایران ، معرکه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.