سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

15 الی 31 تیرماه به عنوان هفته بدون نایلکس اعلام شد

ویژه برنامه های هفته بدون نایلکس از تاریخ 15 الی 13 تیرماه در سطح منطقه 6 برگزار می گردد.

 پاکدل، مسیر اداره آموزش شهروندی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ برنامه های هفته بدون نایلکس با هدف کاهش گرایش شهروندان به استفاده از ظروف یکبار مصرف و کیسه های پلاستیکی و جایگزین نمودن آن با کیسه های قابل بازیافت و تجزیه پذیر، ارتقاء سطح دانش و آگاهی شهروندان در خصوص حفاظت از محیط زیست و اصلاح الگوی مصرف با تأکید بر کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف تدارک دیده شده است.

وی افزود:‌ از برنامه های اجرایی در این ایام می توان به برپایی ایستگاه های سیار آموزش شهروندی و ارائه پاکت های کاغذی و کیسه های پارچه ای به جای استفاده از نایلون به شهروندان اهداء بروشورهای آموزشی با موضوعات لزوم کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی و اتردی بهداشتی آن و ارسال پیامک اشاره نمود.

پاکدل خاطر نشان کرد: علاوه بر برنامه های یاد شده بوستان های سطح منطقه نیز از کیسه ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی توسط شهروندان خانواده و مدرسه به صورت نمادین پاکسازی می شود.

پاکدل در پایانی اذعان داشت: با همکاری اداره بازیافت، با استفاده از نصب بنر در میدان میوه و تره بار و محلات نیز مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی به منظور دستیابی به محیط زیست بی خطر اطلاع رسانی می شود./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.