سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ياسوج/

صندوق تعاون روستایی ایرانیان در یاسوج راه‌اندازی می‌شود

مدیر صندوق تعاون روستایی ایرانیان در منطقه 3 کشور از راه‌اندازی این صندوق در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری سازمان تعاون روستایی این استان به منظور حمایت از تولید و خدمات در بخش تعاون روستایی خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  محمود طباطبایی شامگاه یک‌شنبه در دیدار با مدیرکل و معاون تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد، مدیر تعاون روستایی و مدیرعامل اتحادیه تعاون روستایی بویراحمد و جمعی از کارشناسان این سازمان اظهار کرد: این صندوق به منظور حمایت از فعالیت‌های تعاون روستایی در بخش کشاورزی تاسیس شده که می‌تواند در ارتقای این بخش نقش بسیار مهمی را ایفا کند.  

مدیر صندوق تعاون روستایی ایرانیان در منطقه ۳ کشور از افتتاح شعب این صندوق مالی در همه مراکز استان‌های کشور تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: سهام این صندوق متعلق به اعضای شرکت‌های تعاون روستایی در سراسر کشور است که می‌توان گفت صندوق تعاون روستایی ایرانیان در یک خانواده واحد به نام تعاون روستایی به ارائه خدماتی از جمله تسهیلات خرد، امور بیمه، برخی خدمات پیشخوان دولت و مسائلی از این دست می‌پردازد.

وی با بیان اینکه حمایت از بخش کشاورزی امری ضروری است، تاکید کرد: حمایت از فعالیت‌های روستایی که باید بار اصلی تولید را در این کشور به دوش بکشند با احداث این صندوق شتاب می‌گیرد.

طباطبایی گفت: در قدم اول به دنبال تاسیس شعبه در مراکز استان‌ها هستیم و در گام‌های بعد به فکر گسترش شعب این صندوق خواهیم بود.

این مسئول بانکی که قبل از این مدیر بانک توسعه تعاون استان فارس بوده تصریح کرد: باید اعتبارات خرد در بخش کشاورزی با نظارت ولی به سادگی و با بهره کم به کشاورزان داده شود تا تولید در این مملکت رونق بگیرد و چرخ توسعه و آبادانی از روستاها شروع به چرخیدن کند و ما مطمئن هستیم که صندوق تعاون روستایی ایرانیان این کار را انجام می‌دهد.

طباطبایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به سختی کار در دریافت تسهیلات اشاره و عنوان کرد: نباید این روند از حالت روستایی به حالت تجاری تبدیل شود که اگر این صندوق که متعلق به شبکه تعاون روستایی است حمایت و تقویت شود به راحتی می‌تواند این مهم را انجام دهد و این کار شدنی است.

وی ایجاد فرصت‌های شغلی را نیز از دیگر مزایای تاسیس این صندوق در کهگیلویه و بویراحمد دانست و خاطرنشان کرد: در مدیریت این صندوق که به زودی به مؤسسه مالی تبدیل می‌شود از تلفیقی از نیروهای باتجربه بنکی و جوانان استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست نبود صندوق تعاون روستایی را در این بخش یک خلاء بزرگ خواند و گفت:‌ تسهیلات با سود بسیار پایین می‌تواند کشاورزی و تولیدکنندگان واقعی را احیا و سرپا نگه دارد.

جهان رستمی یادآور شد: گاهی یک تولیدکننده در یک روستا به یک میلیون تومان نیاز دارد تا واحد تولیدی خود را اداره کند ولی متاسفانه امکان استفاده آسان از چنین تسهیلاتی که منجر به تولید خواهد شد وجود ندارد که بر این اساس احداث صندوق تعاون روستایی می‌تواند این نقیصه را جبران کند.

رستمی ادامه داد: اصالت این صندوق به اعضای آن است و نه سرمایه که به این لحاظ سهام‌داران این صندوق که اعضای زحمت‌کش شرکت‌های تعاون روستایی هستند می‌توانند با همدلی و وحدت و با فراهم شدن این ساز و کار، تولید و ارائه خدمات به این بخش را رونق دهند.

رئیس سازمان تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اگر خوب مدیریت کنیم و دلسوزانه وارد شویم می‌توان کارهای خوب، موثر و بزرگی را در این استان و در بخش کشاورزی انجام دهیم.

رستمی با مفید خواندن احداث این صندوق در استان کهگیلویه و بویراحمد از تعیین مکان احداث این صندوق مالی در کنار بانک کشاورزی و بازارچه تعاون روستایی در گلستان 10 خبر داد و خاطرنشان کرد: با اطمینان از کارایی صندوق تعاون روستایی ایرانیان بلافاصله کارهای عملیاتی راه‌اندازی آن را فراهم کردیم و شعبه یاسوج این صندوق آماده شروع فعالیت‌های خود است.

رستمی اظهار امیدواری کرد تا این اقدام در زمینه حمایت از بخش کشاورزی و فعالیت‌های تولیدی و خدماتی در روستاها مؤثر واقع شود./ج1

برچسب ها: یاسوج ، تعاون ، روستا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.