سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور داستان نویسان سراسر کشور؛

دهمین جشنواره سراسری داستان بانه برگزار می شود

دهمین جشنواره سراسری داستان بانه 14 تا 16 تیرماه در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره؛محمد صدیق کریم  پور دبیر اجرایی جشنواره با اعلام این خبر افزود:پس از فراخوان انجام شده در دیماه سال گذشته ،بیش از 1200 اثر تا پایان فروردین ماه در چهار بخش شامل 873 داستان کوتاه فارسی و کردی ،32مقاله،134 اثر در بخش کودکان و 191 اثر در بخش ویژه موضوعی از 31 استان و 108 شهرستان کشور به دبیرخانه جشنواره رسید.
عضو هیأت داوران بخش مقالات جشنواره در ادامه به نحوه ي ارزشیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اشاره کرد و افزود:آثار رسیده بدون درج نام نویسنده در بخش فارسی و کردی توسط آقایان مراد اعظمی،محمد رحیمیان،ناصر یزدانی،یونس رضایی و فؤاد جهانی و در بخش مقالات توسط فریا یونسی وخانم هلاله عبدالهی ودربخش کودکان توسط خانم ها نسرین جعفری،لیلا صالحی و آقای فریا یونسی بازخوانی و ارزشیابی شد که از این میان تعداد 51 اثر برای قرائت و نقد و بررسی در بخش پایانی جشنواره انتخاب شدند.
وی آثار راه یافته به بخش پایانی جشنواره را شامل 20 داستان در بخش فارسی،20 داستان در بخش کردی،چهار اثر در بخش مقالات،چهار داستان در بخش کودکان و در بخش وِیژه موضوعی سه اثر بیان کرد.
وي از داستان نويسان شركت كننده در جشنواره دهم خواست تا با مراجعه به آدرس اینترنتی www.banedastan.blogfa.com از اسامي داستان نويسان راه يافته به بخش پاياني جشنواره اطلاع كسب کنند.
کریم پور در پایان به سیر تغییرات کمی و کیفی برپایی 9 دوره جشنواره طی سالهای گذشته اشاره کرد و افزود: اولین جشنواره داستان بانه در اردیبهشت ماه 1378 به عنوان بستر مناسبی برای آشنایی ، تبادل نظر و بیان اندیشه های نویسندگان با یکدیگر و اساتید و نخبگان داستان نویس ، در منطقه غرب کشور برگزار شد و امروز پس از برگزاری 9 دوره جشنواره موفق در حالی شاهد برگزاری جشنواره دهم در شهر مرزی بانه هستیم که داستان نویسان و نویسندگانی از سراسر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند و تلاش برگزار کنندگان جشنواره بر آن بوده که سطح جشنواره از لحاظ علمی و کیفی در حد قابل قبول باشد.
دهمین جشنواره سراسری داستان 16 تیرماه با معرفی نفرات منتخب و اهدای لوح یادبود و هدایای نقدی به کار خود پایان خواهد داد./ه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.