سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسيااليوم: ايران با بازيهاي رايانه‌اي براي ترويج هويت اسلامي تلاش مي‌کند

شبکه تلويزيوني روسيا اليوم گزارش داد، ايران با ساخت بازيهاي رايانه اي براي ترويج هويت اسلامي در بين جوانان و نوجوانان در اين کشور تلاش مي کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ عبدالهادي الطاهر خبرنگار روسيا اليوم گفت، يکي از پيامدهاي انقلاب فناوري، تاثير بازيهاي رايانه اي بر اعضاي جامعه است. مقامات ايران با برگزاري نمايشگاه بازيهاي رايانه اي تلاش مي کنند از بازيهاي سالم حمايت کنند و هويت اسلامي را از طريق بازيها ترويج دهند.
بعضي از اين بازيهاي رايانه اي جنبه تاريخي و اسلامي دارد.
محمد بيطرف معاون رئيس اتحاديه بازيهاي رايانه اي ايران به اين شبکه گفت:ما در اين نمايشگاه براي ترويج فرهنگ استفاده درست و سالم از بازيهاي رايانه اي تلاش مي کنيم. ما همچنين مي خواهيم نشان دهيم که به قطبي در ساخت بازيهاي رايانه اي در خاورميانه تبديل شده ايم.

در ادامه اين گزارش آمده است، ايران حدود صد بازي رايانه اي در هر سال توليد مي کند که تفاوت چنداني با نمونه هاي خارجي اش ندارد. تنها تفاوت اين بازيها در زمينه گرافيکي است و گرنه شيوه بازي و شيوه کنترل بازي شبيه بازيهاي خارجي است.

اميد خوشبخت مسئول شرکت فارس گيم به اين شبکه گفت:بازيهاي ايراني پيشرفت خوبي داشته است. اما ما با رقابت شديدي با بازيهاي خارجي روبرو هستيم. زيرا در ايران به مالکيت معنوي احترام گذاشته نمي شود و بازيهاي خارجي با بهاي پايين در بازار عرضه مي شود. اين مسئله تاثير منفي بر توليدات ما دارد.

خبرنگار روسيا اليوم افزود: حتي مسايل سياسي هم در اين نمايشگاه مطرح بود. بهار عربي به صورت بازيهاي رايانه اي در مورد خشم ملتهاي عربي و قيام آنها عليه رژيمهاي حاکم ارائه شده بود. در اين بازيها شما اعتراضات را به منظور سرنگوني رژيم حاکم رهبري مي کنيد.

يک جوان ايراني گفت:من هر دو بازيهاي خارجي و ايراني را بازي کرده ام و تفاوتي بين آنها نديدم. البته بازيهاي خارجي تنوع بيشتري دارد و در بازار به طور گسترده عرضه مي شود.
 
در پايان اين گزارش آمده است، از نظر فني به نظر مي رسد که بازيهاي رايانه اي توليد شده در ايران گامهاي بلندي در مقايسه با بازيهاي توليد شده در ديگر کشورهاي منطقه برداشته است. ايرانيها با توليد بازيهاي جديد تلاش مي کنند وارد بازار جهاني شوند. آنها رقابت شديد با شرکتهاي خارجي را درک مي کنند. به نظر مي رسد بازيهاي ايراني در بازارهاي بسياري از کشورها جايگاهي براي خود پيدا کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.