سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير پروژه توليد داروي بوسنتان اعلام كرد؛

مشابه خارجي اين دارو 4 ميليون دلار ارزبري داشته است

واردات نمونه خارجي داروي بوسنتان 4 ميليون دلار در سال ارزبري داشته كه با توليد آن در داخل كشور به طور كامل صرفه جويي ارزي صورت گرفته است.

دکتر کبريايي زاده مدیر پروژه تولید داروی بوسنتان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ماده اولیه داروي بوسنتان 8 ماه پیش در داخل کشور تولید شده که جزو معدود پروژه های تولید داروست که هم مواد اولیه و هم کل مراحل تولید آن در کشور صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه واردات این دارو 4 میلیون دلار در سال بوده است افزود: با تولید داخل آن به طور کامل صرفه جویی ارزی صورت گرفته و قیمت آن بیش از یک سوم کاهش پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: حوزه دارو در دنیا دارای بیشترین نوآوری است چرا که هر روز شناخت بشر نسبت به مکانیسم های بیوشیمیایی بدن بیشتر می شود و در حوزه تولید و تحقیقات بدون اقرار هر داروی که در  کشورهای اروپایی و آمریکایی تولید می شود 3 تا 5 سال دیگر در ایران نیز تولید می شود.
كبريايي زاده خاطر نشان کرد: جز مصوبات کمیته داروی وزارت رفاه عنوان شده تا این دارو مشمول بیمه شود.


** قیمت داروی بوسنتان ایرانی 25 هزار تومان است

 دکتر مهدوی معاون فنی کارخانه تولید کننده داروی بوسنتان در ادامه گفت: ایران تولید کننده این دارو درجهان است که در حال حاضر با تولید آن در کشور ما این دارو با دو دوز 5/62 و 125 میلی گرم در بازار موجود است.
وی ادامه داد: قیمت این دارو حدود 25 هزار تومان است که مشابه خارجی آن حدود 76 تا 70 دلار است و از لحاظ کیفی با نمونه خارجی کاملا برابری می کند. /عط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.