سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

برداشت بيش از 40 هزار تن مركبات در سال‌زراعي جديد

رييس اتحاديه باغداران دزفول گفت: حدود 6 هزار هكتار از اراضي اين شهرستان مركبات كشت شده كه 70 درصد ان پرتقال مي‌باشدو پيش‌بيني مي‌شود در سال زراعي جديد بيش از 40 هزار تن مركبات از اين اراضي برداشت شود كه حدود 20 هزار تن از مركبات برداشت شده پرتقال مي باشد.


فريد غلامي در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، عنوان‌كرد:‌ برداشت مركبات از مهرماه شروع مي‌شود و با توجه به توصيه‌هاي كارشناسان جهادكشاورزي و رعايت بهداشت باغات كيفيتي محصول امسال خيلي خوب است.

 وي افزود: از هر هكتار اراضي دزفول 8 تن مركبات برداشت مي‌شود كه شامل محصولات انواع پرتقال و نارنگي، ليموترش و گريپ‌فروت است.

 رييس اتحاديه باغداران دزفول اظهارداشت: باغداران براي از بين بردن آفت محصولات خود از مبارزه بيولوژيك مثل رهاسازي كفش دوزك استفاده مي‌كنند؛ اين اقدام از ارديبهشت‌ماه آغاز شده و هنوز ادامه دارد. همچنين جهت مبارزه با مگس‌ها كه خوشبختانه به دليل سرماي شديد زمستان كم‌ شده‌اند، از مواد شوينده مانند ژل صابون استفاده مي‌شود و در نتيجه بدون هيچ‌گونه سم‌پاشي آفات در باغات كنترل مي‌شود.

 غلامي به باغداران توصيه ‌كرد كه از مواد ريزمغزي مانند آهن، روي، منگنز و پتاس در باغات خود استفاده كنند تا علاوه بر افزايش كيفيت محصولات از نظر غذايي موجب مقاومت درختان نسبت به بيماري‌ها افزايش مي‌يابد.

 وي تصريح‌كرد: خوشبختانه به دليل اين‌كه باغات در دزفول به‌طور دائم كشت شدند، شبكه توزيع آب كشاورزي شمالي خوزستان همكاري خوبي با ما مي‌كند و فقط در شمال دزفول به دليل اين‌كه سطح رودخانه پايين آمده، در منطقه زاويه آب كمترين جريان را دارد و موجب كم‌آبي در اين منطقه شده است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.