سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت ميلاد اولين شهيد بني هاشم ؛

بياييد قدر جواني را بدانيم...

جوانى، گوهر گران‏بهايى است كه به خاطر استعداد ها و قابليت شكوفايى و رشد ، از ارزش و منزلت خاصى برخوردار است.

  به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ امروز 11 شعبان  مصادف با ميلاد با سعادت اولين شهيد بني هاشم  و فرزند بزرگ آقا امام حسين (ع) است "حضرت علي اكبر" در مدينه متولد شد و مادر بزرگوار ايشان ليلا دختر ابي مره است.
وي اولين شهيد عاشورا از بني هاشم بود كه شجاعت و دلاوري ايشان در سفر كربلا بويژه در روز عاشورا  بسيار بياد ماندني ايست.
اما روز تولد اين بزرگوار مصادف با روز "جوان" است جواني كه در تك تك عرصه ها حضور فعالي داشته ودارد .
جوانى، گوهر گران‏بهايى است كه به خاطر استعداد ها و قابليت شكوفايى و رشد ، از ارزش و منزلت خاصى برخوردار است و بزرگان را به توصيه و ارائه ى تجربيّات به جوانان واداشته است

پيامبر (ص) در بيان ارزش جوانى همين بس كه فرمود :در قيامت از عُمْر و جوانى انسان مى ‏پرسند كه چگونه و در چه راهى آن را صرف نموده است.

اميرالمؤمنين (ع) نيز در اين عرصه جوانى و تندرستى را دو چيز با ارزش و منزلت معرفى مى ‏كند و مى‏ فرمايد : قدر و منزلت اين دو چيز را كسى مى‏ شناسد كه آن دو را از دست داده باشد.

وي مي فرمايند: دوران جواني را بايد دريافت و از آن دوران گران‏سنگ و طلايى در خويشتن ‏شناسى و كمال ‏يابى بهره گرفت كه شرط اساسى سعادت و شقاوت يا خوش‏بختى و بدبختى  انسان ‏ها در دنيا و آخرت به توجّه و عدم توجّه آن‏ها نسبت به جوانى ، بستگى دارد.

جوان با دلهاي دريايي و بزرگ در آرامشي سبز و عشق، نيكي ها و زيبايي ها را مي سرايد و دري به خانه خورشيد ميگشايد اين روزها برايش پلي ايست ميان كودكي و پيري، خوش باشد تا اين پل را به سلامت بگذرانيم بياييد تا قدر لحظه لحظه  زيبا زيستن را بدانيم و امروز را از دست ندهيم .

ضمانتی برای ديدن طلوع خورشيد فردا وجود ندارد./ف
" يادداشت از ندا فاضلي"


برچسب ها: گوهر ، شکوفایى ، استعداد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.