سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دريادار سياري خبر داد؛

الحاق شناورهاي سطحي و زيرسطحي جديد به نيروي دريايي ايران

فرمانده نيروي دريايي ارتش از الحاق شناورهاي سطحي و زيرسطحي جديد در آينده نزديك به اين نيرو خبر داد و افزود: هر روز حضور خود را در آب‌هاي آزاد، گسترده‌تر مي‌كنيم.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار حبيب‌الله سياري با اشاره به حضور ناوگروه‌هاي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي فرا منطقه‌اي اظهار داشت: آب‌هاي فرا منطقه‌اي هزاران كيلومتر از مرزهاي خشكي كشور فاصله دارد.

وي با اشاره به حركت ناوگروه‌هاي نيروي دريايي ارتش در آب‌هاي فرا منطقه‌اي شامل اقيانوس هند، درياي سرخ، درياي مديترانه و ‌جنوب اقيانوس هند،  تامين خطوط مواصلاتي ناوگان تجاري كشور را يكي از وظايف نيروي دريايي ارتش خواند و تصريح كرد: اگر خطوط مواصلاتي كشور شامل كشتي‌هاي نفتكش و ناوگان تجاري مورد هجوم قرار گيرند و امنيت آنها به خطر بيفتد، نيروي دريايي ارتش امنيت آنها را برقرار مي‌كند.

فرمانده نيروي دريايي ارتش ايجاد امنيت خطوط ناوگان كشتيراني ايران در آب‌هاي آزاد را به عهده اين نيرو دانست و خاطرنشان كرد: امروزه دزدي دريايي به صورت تروريسم درآمده و پشتيباني‌هايي از طرف بعضي كه به نفع آنهاست، از دزدان دريايي انجام مي‌شود.

وي از اسكورت يك‌هزار و 500 ناوگان تجاري و نفتكش توسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران طي سال‌هاي اخير خبر داد و عنوان كرد: امنيت ناوگان تجاري و نفتكش ايران در آب‌هاي بين‌المللي را برقرار كرديم.

دريادار سياري، به اهتزاز در آمدن پرچم جمهوري اسلامي ايران در آب‌هاي منطقه و فرا منطقه را از جمله اهداف حضور ناوگروه‌هاي ارتش برشمرد و ابراز داشت: ارسال پيام صلح و دوستي ملت قهرمان ايران اسلامي به تمام كشورهاي منطقه و فرا منطقه و نشان دادن توانمندي‌هاي علمي و صنعتي كشور به ديگر كشورها از ديگر اهداف حضور ناوگروه‌هاي ارتش در آب‌هاي فرا منطقه‌اي است تا دنيا بداند با وجود تمام تحريم‌ها امروز در ساخت واحدهاي شناور حرف نخست را مي‌زنيم و تجهيزات مورد نياز خود را در داخل كشور مي‌سازيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به انتقال فرهنگ از طريق حضور ناوگروه‌هاي نيروي دريايي ارتش در آب‌هاي بين‌المللي، اضافه كرد: تعامل فرهنگي در رفت و آمد با ديگر كشورها داريم ضمن اينكه حضور ناوگروه‌هاي ارتش در آب‌هاي آزاد موجب انتقال پيام صلح و دوستي و تحكيم اين پيام با كشورهاي منطقه مي‌شود.

وي به تدبير فرمانده معظم كل قوا اشاره كرد و يادآور شد: تمام كشورها در دريا منافع راهبردي و كلان دارند و آب‌هاي آزاد دنيا مربوط به همه است.

حضور خود در آب‌هاي آزاد را گسترده‌تر مي‌كنيم

دريادار سياري با تاكيد بر اينكه اهل جنگ نيستيم، تصريح كرد: اهل تعدي و تجاوز به مرزها و منافع آبي ديگران نيستيم، اما اهل حضور هستيم و به همين دليل در آب‌هاي آزاد دنيا حضور داريم و هر روز حضور خود را گسترده‌تر مي‌كنيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش به ساخت شناورهاي سطحي و زيرسطحي جديد اشاره كرد و افزود: شناوري‌هاي سطحي و زيرسطحي جديد در آينده نزديك به ناوگان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران ملحق مي‌شوند.

وي با اشاره به برگزاري جشنواره‌هاي قرآني، فرهنگي و ورزشي خانواده‌هاي كاركنان نيروي دريايي ارتش، عنوان كرد: آينده كشور را جوانان مي‌سازند و همه بايد براي پرورش آنها در تلاش باشيم و هر اقدامي را كه در توان داريم به مرحله اجرا در آوريم.

دريادار سياري خانواده‌هاي كاركنان نيروي دريايي ارتش در جشنواره‌هاي قرآني، فرهنگي و ورزشي را از نقاط مختلف كشور عنوان كرد و گفت: فصل تابستان فرصت مناسبي براي پر كردن اوقات فراغت جوانان است تا به هدف خود كه پرورش آنهاست، برسيم.

فرمانده نيروي دريايي ارتش بر دقت در پرورش جوانان با توجه به تهاجم فرهنگي تاكيد كرد و يادآور شد: با اجراي برنامه‌هاي متفاوت و متنوع بايد جوانان را جذب كرده و زمينه نشاط سالم را براي آنها فراهم كنيم.

وي با اشاره به انتقال پيام‌هاي اخلاقي و پرورشي براي نسل جوان در جشنواره‌هاي مختلف، اذعان داشت: امسال جشنواره قرآني، فرهنگي و ورزشي ابتدا براي همسران و دختران كاركنان نيروي دريايي ارتش پيش‌بيني شده و دو هفته ديگر براي فرزندان پسر كاركنان اين نيرو جشنواره‌هاي مذكور برگزار مي‌شود تا با شور و نشاط بتوانيم در اخلاق آنها تاثير مثبت داشته باشيم.

/ش3

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.