سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

نقش مهم راهیان نور در حراست از مرزهای سیاسی

فرماندار ارومیه گفت: راه‌اندازی راهیان نور آذربایجان‌غربی در حراست از مرزهای سیاسی استان نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، جواد شریف‌نژاد در مراسم آغاز سفر کاروان‌های راهیان نور در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه نیروهای مسلح منطقه و مردم آذربایجان‌غربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی فشارهای متعددی را متحمل شده‌اند، لازم است تا این استان پذیرای کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور باشد.

وی افزود: راه‌اندازی راهیان نور در استان به منظور قدردانی از زحمات مردم و نظامیان هشت سال جنگ تحمیلی در راستای حفظ و حراست از مرزهای سیاسی استان و خود منطقه، نقش مهم و سازنده دارد.

شریف‌نژاد در ادامه گفت: تلاش می‌شود تا شهرت و میزبانی مردم میهمان‌نواز استان و اشاعه فرهنگ استان با نمود معنوی مناطق عملیاتی به صورت تصویری و نوشتاری به مردم کشور نشان داده شود.

فرماندار ارومیه با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای ارومیه تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی شهدای زیادی تقدیم میهن اسلامی کرده ولی فضای عمومی گلزار شهدا برای پذیرش کاروان‌های راهیان نور و حتی مردم شهر ارومیه مناسب نبوده و لازم است تا با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های حجمی در این منطقه صورت گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای آموزشی در پادگان مالک اشتر ارومیه خاطرنشان کرد: در این پادگان رزمندگان بسیاری تربیت شده که بازدید کاروان‌های راهیان نور از این پادگان می‌تواند یادآور خاطرات رزمندگان و شهدای اسلام باشد.

شریف‌نژاد با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی در منطقه دره شهدا وقایع بسیاری روی داده است، گفت: با وجود رویداد‌های بسیار در دوران جنگ تحمیلی‌ و تقدیم شهدای هشت سال دفاع مقدس متاسفانه هیچ نماد شاخصی در این منطقه وجود ندارد.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی شهید باکری و بازسازی خانه شهید امینی، برگزاری نمایشگاه عکس و یادواره شهدا از فعالیت‌های دیگری است که در دست اقدام است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.